Mag je op internet kentekens vermelden van bestuurders die de regels overtreden?

Ik bedoel website zoals deze: http://www.wateenaso.nl/.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me sterk dat dit legaal is.

Het beste antwoord

Deze site is in overtreding met de Wet bescherming persoonsgegevens, te weten artikel 1 onder B:

verwerking van persoonsgegevens: elke handeling of elk geheel van handelingen met betrekking tot persoonsgegevens, waaronder in ieder geval het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van gegevens;
______________________________________________

Elke Nederlander kan dit weten daar programma's zoals Blik op de weg en Wegmisbruikers bij vermeende overtredingen een staandehoudingen het kenteken van een voertuigen altijd het kenteken onleesbaar maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat mag niet. Zie punt 2. in de bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien lees ik uw bron verkeerd, maar dat is toch een protocol voor personen die bij de gemeente werken en gaat over het naar buiten brengen van info die van de gemeente is? Of geldt dit ook voor 'particulieren'.
teusvh
12 jaar geleden
Nee, dit geldt niet voor particulieren.
Ik zie niet in waarom mensen andere mensen met naam en toenaam wel legaal op internet mogen melden alszijnde oplichters terwijl dit illegaal is.

Ik kan nergens zien dat de site illegaal is. Om dit zeker te weten kan je bij onderstaand formulier contact opnemen met de beheerders om dit bij hun na te vragen.

http://www.wateenaso.nl/index.php?page=contact

Mocht je nog twijfelen kun je de site hier melden bij google.

http://support.google.com/bin/static.py?hl=nl&ts=1114905&page=ts.cs

Hoogstwaarschijnlijk krijg je in je e-mailaccount vanzelf een bericht of het wordt verwijderd of niet voor (il)legale praktijken of inhoud op internet.

Toegevoegd na 4 minuten:
door te kiezen voor optie: zoeken op het web, kan je daarna in het verschenen scherm kiezen voor de optie: Ik heb een site die verdachte of schadelijk gedrag vertoont.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Google staat dat je alleen contact met hun op mag nemen als het om digitale handtekeningen of BSN-nummers gaat anders moet je contact opnemen met de beheerder.