is het waar dat je DigiD verloopt als je hem aan een belasting inspecteur heeft uitgeleend om je formulier in komsten belasting in te vullen?

ik wil mijn DigiD nu weer gebruiken bij mijn bank,die er om vraagt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Een belastinginspecteur is in dienst van de belasting, deze inspecteerd of jij je gegevens goed hebt ingediend en zal niet om jou DigiD vragen omdat hij zelf rechtstreeks bij jou gegevens kan. Hij vult de gegevens ook niet voor je in.

Een belastingconsulent vult wel jou gegevens, al dan niet tegen betaling in. Als je een gerennomeerd bedrijf hebt ingeschakeld hebben ze vaak zelf een certificaat om de gegevens te versturen en hebben ze jou DigiD niet nodig. Doe je het via een behulpzame buurman, dan moet het wel via DigiD, hooguit kunnen ze het wachtwoord verandert hebben, maar het verloopt niet. De belastingdienst kan toch niet zien of ij het zelf gedaan hebt of iemand anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste jet,
ik heb een gerennomeert bedrijf toen in geschakeld,heb wel mijn Digid gegeven maar of hij hem gebruikt heeft weet ik niet,ik vind je antwoord wel goed,maar ik twijfel omdat de D.N.B.. een andere lezing geeft,die zegt als ik hem aan derde geeft is hij verlopen,of ik moet het niet goed gelezen hebben. vr. gr. menno
l
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Berste Jet. na nog even navraag vond ik jou antwoord het best. vr.gr. menno

Andere antwoorden (1)

Nee dat is niet waar.

Geldigheidsduur
Uw DigiD verloopt als u deze 1,5 jaar niet gebruikt. Dit is om veiligheidsredenen. Als u uw e-mailadres hebt opgegeven ontvangt u 30 dagen voordat uw DigiD verloopt een waarschuwing. Door uw DigiD een keer te gebruiken is deze weer 1,5 jaar geldig

Een belasting inspecteur zou ook nooit naar uw DigiD gegevens moeten vragen. Zij kunnen sowieso bij uw gegevens. De gebruikersnaam en wachtwoord van uw DigiD zijn geheim en zou deze nooit met iemand anders moeten delen.

Toegevoegd na 15 seconden:
Bron toegevoed