Van welke primair (>80%) voor het werk benodigdheden is het toegestaan dat werknemers het aanschaffen grotendeels voorschiet?

Als de werkgever eist dat je iets aanschaft voor je werk, dan is het toch niet in orde dat je daar zelf aan moet meebetalen, ook al krijg je het in de loop der tijd terug? (Op voorwaarde dat het lang genoeg mee gaat... Anders is het nog maar de vraag hoe en wat...)
Ik kan me niet voorstellen dat de werkgever dit van je mag vragen. Ik kan de CAO's er op doorspitten (hoop werk), maar ik vermoed dat het daar niet specifiek wordt genoemd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is naar mijn weten geen wet die verbied dat een werknemer iets voorschiet bij de aankoop van de voor het werk benodigde materialen. Waarschijnlijk bedoel je iets anders dan dat je vraagt ;-)
bamibal
12 jaar geleden
Je hebt deze vraag in andere bewoordingen als eens eerder gesteld. Misschien is het duidelijker als je gewoon vertelt waar het om gaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan wel duidelijker zijn, maar dat is dan te duidelijk.
Snappie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Niet snappie!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok... Jammer dan!

Antwoorden (1)

Eigenlijk voor alles. Als ik naar mezelf kijk, zie ik dat ik hotelkosten, tickets, taxi, ed. tijdens dienstreizen zelf voorschiet. Maar ook als ik een delegatie mee uit eten neem betaal ik dat eerst zelf. Treinkaartjes: Zelf. Noem maar op.