Als je de kilometers die je zakelijk maakt met de auto niet goed opschrijft hoeveel kan je boete dan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

De maximale boete is 100% van het te vorderen bedrag. Dsu als je door onjuiste administratie 1000 euro te weinig belasting betaalt, moet je a) de 1000 euro betalen, en loop je kans op b) 1000 euro boete.

Aangezien de rittenadminstratie als bewijs dient voor jou om geen fiscale bijtelling te betalen, is het in jou belang om deze administratie goed bij te houden. Als de administratie als bewijsmiddel overlegt, en deze klopt niet, bega je valsheid in geschrifte.

Overigens wil overleg met de inspecteur van de belastingen wel eens leiden tot een voor alle partijen goede oplossing.