Zorgverzekeraar, overstappen in 2013 na afsluiten aanvullende verzekering ?

Ik zit momenteel bij Agis en zou graag dit jaar nog een beugel willen hebben. Het gaat hier om een boven aan zowel de onder als bovenkaak wat uiteraard best prijzig is. Agis vergoed 750 euro na het afsluiten van het ComfortPluspolis wat zelf al snel 55 euro is. Is het mogelijk om deze in ~September af te sluiten en in Januari over te stappen naar een andere verzekeraar ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Nee dit kan niet, aangezien je niet halverwege het jaar je polis kunt wijzigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 begrijp de min niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
FBTO (geloof ik) laat wel overstappen van het ene naar andere aanvullende pakket, maar dat heb ik van horen zeggen. Min is niet van mij maar ik vind het antwoord wel erg kort....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier om Agis en op hun site staat U kunt uw pakket wijzigen tot uiterlijk 31 januari 2012.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar het is dus niet standaard zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat over Agis, dus daar geef ik antwoord op. Dit is bij deze verzekering wel zo.
Je bent een beetje onduidelijk in je vraag...

55 euro per wat? 750 euro voor een hele beugel is heel weinig, de meeste beugelperiodes kosten rond de 2000 euro.

Je kunt niet eerst een deel van een pakket voor je beugel bij verzekering A doen tot hun maximum en vervolgens overstappen naar een andere verzekering die dan denkt dat je nog geen geld aan een beugel hebt besteed. Tenminste die gaat niet altijd op.

Beetje dom om iets wat je vaak toch al een jaar of meer van tevoren ziet aankomen te ontkennen en dan nu het onderste uit de kan te willen. Ik zou gewoon in januari met je beugel beginnen maar let wel op dat je geen verzekeraar kiest met wachttijd voor een beugel.

... en inderdaad, je kunt bijna nergens halverwege het jaar overstappen van of naar een aanvullend pakket.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet bij Agis blijven tot 1 januari 2013. Daarna mag je overstappen. Je bent dan vrij om te kiezen welke zorgverzekeraar je kiest, en dat zou dus een verzekeraar zijn die de gunstigste dekking biedt t.o.v. de premie. Dit geldt ook voor aanvullingen. Deze mag je ook pas per 1 januari afsluiten (ingangsdatum dan afsluiten mag eerder).

En wat je ook kan doen (maar mag niet) is een andere factuur datum vragen bij de orthodontist.

Je zorgverzekering is nou eenmaal voor een HEEL jaar gebonden. Zonder dat je de dekking kan aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is aan de verzekeraar om te bepalen of jij gedurende het jaar een aanvullende verzekering kan afsluiten. De basisverzekering kan je alleen met ingang van 1 januari afsluiten. (Zie bron).

Als je een behandeling start in september, en de behandeling loopt door als je een andere basisverzekeraar hebt, dus NA 1 januari en een andere zorgverzekeraar, dan wordt de behandeling door de oude zorgverzekeraar vergoed, dus niet de nieuwe zorgverzekeraar. Let op dat je dan geen premie aan de oude verzekeraar hoeft te betalen, maar dat wel de voorwaarden (dus ook de hoogte van de vergoeding) van de oude verzekeraar gelden.