Is het gebruikelijk wanneer je onder bewind staat dat je bewindvoerder dan ook al je gegevens krijgt van je eigen giro?

bedoel dan oa het pasnr. van de giropas (reg.nr) waar dus het huishoudgeld op wordt gestort, dus priverekening Waarom moest hij dan al die gegevens hebben en de giro inlichten, dit buiten de beheerrekening dan he..Ik ben niet geestelijk gehandicapt of zo .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervelend hè, dit is ook de reden dat ik schuldhulp verlening heb afgeslagen, dan er maar langer over doen, maar wilde niet als een onbenul behandeld worden.
Niet iedereen komt in de schulden door verkeert met geld om te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies, maar geeft ook wel een stukje rust.en zag laatst op tv een docu over bewindvoerders en wat er allemaal fout ging..d8..toch maar s ff navragen hier ;))

Het beste antwoord

Soms is een rekeninghouder door omstandigheden niet in staat om zijn financiën te regelen. Een bewindvoerder behartigt de belangen van de rekeninghouder en beschikt over zijn rekening.

De bewindvoerder heeft dezelfde bevoegdheden als de rekeninghouder en mag - anders dan bij een machtiging - producten aanvragen en wijzigen. Ook kan de bewindvoerder bepalen welke bevoegdheden de rekeninghouder zelf mag uitoefenen.

De rechtbank stelt een bewind in over één of meerdere bezittingen en benoemt een bewindvoerder. Dit wordt vastgelegd in een beschikking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ook al bent u niet geestelijk gehandicapt en mag u de meeste dingen gewoon zelf doen, de bewindvoerder moet inzage hebben in uw totale financiële middelen, daar hoort ook uw zogenaamde prive rekening bij.

Ook uw andere post zal via de bewindvoerder lopen en is hij gerechtigd alles wat hem bereikt te openen en te lezen.