Overtreedt Nederland met de Wet Mulder bepaalde rechtsbeginselen en / of EU-richlijnen ter bescherming van de verdachte?

Wordt bijvoorbeeld het principe dat iemand geacht wordt onschuldig te zijn tot het tegendeel bewezen is tot op zekere hoogte met voeten getreden? Kan dat zomaar? Kan een rechter de overheid op dit punt terugfluiten, of moet een wijziging echt van de wetgever zelf komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De rechter kan oordelen dat er een vormfout gemaakt is... De rechten van verdachten worden overal systematisch getreden, breek me de bek niet open...

Wat denk je dat GuantanamoBay is? Is dat wettelijk?

De rechter kan in Nederland de zaken terugfluiten door vrijspraak op vormfouten toe te kennen... Die hell´s Angels gingen daardoor ook vrijuit, er werd afgeluisterd bij de advocaten, en dat mag niet als je de gegevens opslaat en gebruikt als bewijs...

En het wordt alleen maar slechter, wat ik je zeg... Je bent zo snel aan de verkeerde kant van rechtvaardigheid, dat het zeer beangstigend is heden ten dage...