Is het mogelijk om met een uitkering toch donateur van een goed doel te zijn?

En zoja, kan iemand mij dan het maximale bedrag dat mogelijk is vertellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Het beste antwoord

Natuurlijk kun je donateur zijn, dat beslis je nog altijd zelf. Je uitkering is inkomen, en de uitgaven hoef je niet te verantwoorden.

Wat het maximale bedrag is, hangt af van je huishoudportemonnee. Je vaste lasten, je boodschappengeld, kleedgeld, het bedrag dat je opzij zet voor onvoorziene uitgaven of een bijzonder spaardoel, andere giften, en eventueel nog andere dingen. Dat kan iemand anders jou niet vertellen, tenzij die samen met jou je financiën doorspit. Dan kan er een advies gegeven worden, maar het uiteindelijke bedrag dat je wilt geven, bepaal je zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt er aan hoeveel geld je overhoudt per maand. Maak een budget, en dan kun je vast wel een paar euro missen.
12 jaar geleden
In principe mag je uw hele uitkering uitgeven waar je recht op hebt, aan goede doelen.
Maar als je te weinig inkomen over houdt kun je later niet aankloppen bij een uitkeringsinstantie dat u meer moet hebben.
Immers het is dan aan uw eigen handelen te wijten dat u te kort komt.