Ik heb geprobeerd om transacties te doen op mijn rekening op ABN AMRO, maar het lukte niet, wat is er aan de hand?

Ik zag later pas dat er een slotje met kruisje erdoorheen op de pagina stond in plaats van het gewone beveiligingsslotje.Ik heb daarvoor diverse malen geprobeerd om de opdracht van geld overmaken naar rekening van iemand anders te verzenden, maar de pagina laadde zich niet toen ik op verzenden drukte.
Ben ik nu gehackt en kan iemand mijn rekening nu leeghalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (3)

Er is een mogelijkheid dat je het slachtoffer geworden bent van phishing. Het zou kunnen dat jij naar een 'nep' ABN-AMRO site gestuurd bent waar oplichters proberen codes van jou te stelen. Gelukkig is het beveiligingssysteem van ABN AMRO wel zo dat jij minstens twee keer een nummer met je e-identifier moet doorgeven om geld over te maken. Het kan zijn dat er dus verder weinig gebeurd is.

Het kan overigens ook zijn dat de ABN-AMRO site even niet goed werkt, of dat de beveiligingscertificaten die jouw browser herkent verouderd zin. Het beste wat jij nu kan doen is contact opnemen met de helpdesk van de bank om met hen uit te zoeken of er sprake is van fraude.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij (de bank) geeft wel aan dat er onderhoud plaats vindt, maar dat is pas komende nacht. Bij mij werkt alles normaal.

Wegens groot onderhoud kunt u tussen zondagochtend 1:00 uur en zondagochtend 7:00 uur geen gebruik maken van Internet Bankieren, iDEAL, Mobiel Bankieren en de Saldo App. Onze excuses voor het ongemak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de ABNAMRO meer dan 2 maanden geleden er op gewezen dat er een probleem is met de website die zij hebben.
Ik kwam, na het bezoeken van de URL van ABNAMRO, op een site terecht die heel erg leek op die van ABNAMRO maar zeer kleine verschillen had en deze ook geen slotje had. Gelukkig zag ik dit op tijd en heb meteen de pagina verlaten.
Daarop heb ik de bank gebeld en dit door gegeven, in eerste instantie deelde men mij mede dat er geen problemen zijn met de site en dat ik een oude URL had bezocht, echter werk ik al meer dan 28 jaar met computers, servers etc dus ik weet wel wat ik doe en heb deze medewerker dat ook gezegd.
Toen ik aangaf dat het certificaat ook niet overeenkwam met die van hen, werd ik nog niet echt serieus genomen en heb toen gevraagd om mij door te zetten naar een leidinggevende.
Deze leidinggevende kwam ook niet echt over dat deze het serieus nam, maar gaf aan dit door te spelen naar de technische afdeling en dat ik binnen maximaal 2 weken bericht zou krijgen. Vandaag, meer dan 2 maanden later wacht ik nog steeds op bericht van de bank. (m.a.w. men neemt het niet serieus).
Mijn pc en verbinding zijn veilig, niet geinfecteerd en heb puur de url van de bank genomen en niet geclicked op wat dan ook om daar terecht te komen.

Ik adviseer je om contact op te nemen met de bank en hen hier van te verwittigen.
Je zou eventueel ook de link naar deze post kunnen forwarden naar de medewerker, misschien dat ze dan eens wakker gaan worden als ze zien dat zij er reeds maanden geleden op zijn gewezen op dit probleem.
Heb je informatie ingevuld (waar het wel op lijkt) dan dit zekers door geven aan de bank en houd een oogje op je rekening.
Tevens adviseer ik je om een scan te doen van jouw pc om te kijken of er kwaadwillende software/spyware/virussen op staan.

Toegevoegd na 21 minuten:
Zo juist even gebeld met ABNAMRO en men verklaarde meteen dat men totaal vergeten had mij terug te bellen.
Ik maak hier maar uit op dat zij er in het geheel niks mee hebben gedaan.
Neem contact op met de bank, verklaar je probleem, verklaar ook dat ik 2 maanden gelden heb gebeld met dit probleem en ook tevens vandaag heb aangegeven dat ook een andere klant dit zelfde probleem heeft.
Zij zijn er van op de hoogte op dit moment.
Hoe meer klachten er worden ingediend hier over, des te beter want ik krijg wel de indruk dat de ABNAMRO het probleem totaal niet serieus neemt.

Toets als test zijnde, de URL handmatig in en check of je nog steeds bij die onbeveiligde website terecht komt.