waarom moet op de paspoort je foto staan waar alles te zien moet zij, ook al het haar, en volgende dag scheer ik alles af.

heeft het dan NUT?

Toegevoegd na 25 minuten:
maar me foto was niet goed gekeurd, omdat er een stukje haar niet op stond milimeter werk...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ach, het gaat vooral om gezichtskenmerken. Daar hoort je kapsel niet bij, dus maakt het niet zo heel veel uit. Je foto moet duidelijk zijn zodat digitale gezichtsherkenning mogelijk is. Daarom is een bepaalde afmeting vereist.
Valse tanden hebben een groter impact. Vandaar dat je ook niet meer mag lachen op de foto's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Robbie70;

Een foto op een document is inderdaad een momentopname. Maar als je je schedel kaal scheert en gelijk je baard en snor meeneemt zou dat inderdaad best wel eens problemen kunnen geven bij sommige grensovergangen, vrees ik. Of zouden ze misschien een assortiment pruiken, baarden en snorren hebben om de baldies te kunnen identificeren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De *functie* (voor jou: het nut) van een pasfoto is het kunnen herkennen en daardoor met redelijke mate van zekerheid kunnen identificeren van een persoon. Daar moet je dus de kenmerkende persoonskenmerken goed voor kunnen zien.
Iets wegdenken is zo moeilijk niet, als je een kale knetter voor je hebt en je vergelijkt met een foto met haar, dan kun je nog veel met omvang en vorm van het hoofd, etc.

Daar zijn ze bij de douane op getraind:) geen zorgies dus.