Mag je als je al een boek hebt uit gegeven en binnenkort weer een boek gaat uitgeven. Ook in die tussen tijd ergens anders een boek uitgeven?

Ik bedoel dan dat ik een boek heb. En die geef ik aan de uitgever. Ik bedoel eigenlijk dat ik een boek heb gemaakt. maar ik ben in tussentijd een boek aan het schrijven voor een uitgever. Mag je in tussen tijd dan ook ergens anders een andere boek bij een andere uitgever maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

als je geen wurgcontract bij uitgever 1 hebt waarin staat dat je de rest van je leven al je boeken via hem moet uitgeven mag dat.
Of hij het op prijs stelt, en een volgend boek weer voor jou wil uitgeven moet je natuurlijk afwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me ook wel goed om eens met andere schrijvers van gedachten te wisselen. http://www.schrijvenonline.org/meestgesteldevragen
In principe mag je het boek aanbieden aan elke uitgever die jij wenst.

Het wordt een probleem als je een contract hebt met een uitgeverij waarin vermeld is dat elk boek door hen wordt uitgegeven, ook is van belang of de uitgever een bepaalde frequentie van uitgifte vast heeft gelegd in het contract.