Wie is er formeel 'eigenaar' van de papieren parkeerbon onder de ruitenwisser?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel dit, beste mensen: Zou je - als, bijvoorbeeld, advocatenbureau - een sticker op die bon mogen plakken voor het aanbieden van juridische bijstand voor het aanvechten van die bon? Puur hypothetisch. Of zou de gemeente daar een stokje voor - kunnen - steken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (5)

Jij als de auto door jou wordt bestuurd. Je hebt hem namelijk gehad omdat je verkeerd geparkeerd hebt daarna mag je hem betalen als je de acceptgiro thuis krijgt.

Toegevoegd na 8 minuten:
De eigenaar van de bon kan dat ongewenste inmenging vinden of ongewenste reclame.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, ja, zou kunnen. Maar ik vind de juridische kant van mijn vraag interessant. Zou - formeel - het mogen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk eerder de eigenaar van de auto,als het om een leenauto gaat,dan krijgt ook de eigenaar van de auto de rekening gepresenteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk toch dat hier een ander wetje de kop opsteekt. Denk dat de desbetreffende gemeente toch de verspreider er op kan aanspreken van wegen dumpen van afval, net zoals diegene die het bonnetje weggooit aangesproken kan worden op dumpen van afval.
De eigenaar van de auto, die krijgt hem immers op zijn naam. Alles wat je krijgt is van jou. M.u.v. geld dit blijft immers toch staatseigendom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook de bekeuring is van jou. Je krijgt 'm gratis, maar je moet 'm wel betalen.
De ontvanger! Dus diegene waarop de naamstelling van het voertuig is geregistreerd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eigenaar van de auto is formele bezitter. Die mag ermee doen wat hij wilt, bewaren, kapot scheuren, verbranden, wat hij maar wilt.
Hetzelfde geld voor al die reclame die onder je ruitenwisser wordt gestopt.

Mag je een sticker op die bon plakken?
Ja dat mag als je maar niets onleesbaar maakt.

Kan de gemeente daar een stokje voor steken?
Ja, want je maakt reclame op een openbare weg en daarvoor moet je een vergunning hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De parkeerbon is en blijft eigendom van de overheid, het is slechts een aanzegging van het te volgen proces-verbaal / boete, overheid heeft ook toestemming om de aanzegging / constatering onder de voorruit te plaatsen.

Het onder de ruitenwisser steken van andere papieren kan gezien worden als dumpen van afval, het is dan ook aan te raden eerst een vergunning / toestemming aan te vragen bij de desbetreffende gemeente.

Toegevoegd na 10 minuten:
Vergeet niet dat als er door jou actie schade ontstaat je aansprakelijk bent.