Verhuizing doorgeven persoonlijk of via internet?

Als je gaat verhuizen van de ene stad (in NL) naar de andere, moet je dat persoonlijk doen of kun je het regelen via internet. Kan me indenken dat je een 'verhuis kaart' moet inleveren of zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Een verhuiskaart is voor je post zodat dat op het nieuwe adres terecht komt en die kan je krijgen op het postkantoor. Wanneer je gaat verhuizen dien je je in te schrijven in je nieuwe gemeente. Ik weet niet bij welke gemeente maar misschien dat je het digitaal kan doen maar ze willen meestal wel legitimatie hebben en lijkt me logisch dat ze ook de persoon er bij kunnen zien. Je moet het naar mijn idee nog steeds persoonlijk doen want ik kan er bij mijn gemeente niets over vinden op de site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn gemeentes waar je digitaal je verhuizing kunt doorgeven. Je moet deze wijziging doorgeven aan de gemeente waar je gaat wonen, ook als je binnen de gemeente verhuisd.
Je hebt hiervoor wel een DigID nodig, in Utrecht kan het in ieder geval digitaal. Voor meer informatie moet je gaan naar de website van de desbetreffende gemeente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verhuizing moet je wel doorgeven bij de Gemeente, maar dat kun je tegenwoordig ook doen via internet.
En de post kan ook via een verhuisservice via internet zie onderstaande link.
http://www.postnl.nl/voorthuis/post-doorsturen-en-bewaren/verhuisservice/