mag ik een postadres geven aan vriend terwijl ik alleenstaande ouder ben met toeslagen ben?

hij komt niet bij mij wonen is alleen maar als postadres

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3K

Het beste antwoord

De belastingdienst kijkt alleen of iemand ingeschreven staat op jouw adres.

Ik vond dit op de website van de belastingdienst:
'Als u een echtgenoot hebt of een geregistreerde partner, dan is die uw toeslagpartner. Hebt u die niet, dan kan iemand anders die op hetzelfde adres is ingeschreven, ook uw toeslagpartner zijn.'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staan ingeschreven op een adres is wat anders dan een postadres .

Andere antwoorden (2)

je kan wel als post adres laten geven maar niet bij je inlaten schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke thnx dus geen nadelen ten behoeven van mijn toeslagen want hij komt hier zeer zeker niet wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee zeker niet ik heb dat ook vaker gedaan..
soms wilde ik dat mijn ouders mijn bestellingen zagen dus ging maar bij een vriendin doen die ook uitkering had.. :) en waarom dat minnetje nou weer :S
Een goede vriendin van mij heeft ook haar adres aan iemand gegeven voor de post het is geen probleem zolang die persoon niet op je adres als bewoner is in geschreven dus het kan wel zonder dat jij je toeslagen verliest om minder krijgt.

Toegevoegd na 1 minuut:
om minder krijgt moest of minder krijgt zijn*

Toegevoegd na 2 minuten:
Gevolgen briefadres voor huidige bewoners
In principe telt iemand die op een briefadres ingeschreven staat, niet mee als bewoner op dat adres. Als u als hoofdbewoner twijfelt over eventuele gevolgen (bijvoorbeeld voor uw uitkering of huurtoeslag), dan kunt u het beste advies inwinnen bij de desbetreffende instantie voordat u toestemming verleent.

Neem anders even de link goed door zodat je zeker van je besluit bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
super bedankt heb werk geen uitkering alleen wat je zegt huurtoeslag en ouderbijdrage.
maar is echt alleen voor post dus denk ik wel dat t snor zit zal huurtoeslag eens vragen nogmaals super bedankt allemaal trouwens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan hoor en succes verder!