Tuurlijk mag dit homohuwelijk is geaccepteerd in NL volgens de grondwet
12 jaar geleden
Ja hoor, dit mag gewoon. Het lees de grondwet maar na, ook in het koningshuis is dit mogelijk hoewel het nog nooit is voorgekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag. Volgens de wet denken ze al over het man-vrouw idee of andersom, maar er is nog nergens in de hele wereld het M-M of V-V relatie geweest in een koningschap. In theorie zou het mogen en volgens de wet ook. Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren als dit ook gebeurd!

Overigens staat er in het wetboek niet omgeschreven dat iets wel en niet mag maar er word een beetje omheen gedraaid. Ik zou niet precies weten waar het staat, maar het staat er in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, maar of ze dan nog koningin mag worden is aan de staten-generaal via de zogenaamde toestemmingswet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee, ze zou wel de eerste zijn maar ze is pas 8 dus misschien gaat er een andere prins of prinses met die aandacht vandoor. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zal gaan maar ik denk dat ze geen toestemming gaat VRAGEN, dat doet ze namelijk alleen als ze ook koningin wil worden na haar huwelijk. Misschien dat ze het gedoe dan ook niet aan wil en dat ze het overlaat aan een jonger zusje.