Waarom valt wiet niet onder harddrugs?

Van het THC gehalte ga ik bijna trippen, ik vind het doodeng spul. Ik gebruik liever XTC, dat gevoel is beter uit te houden dan het stoned zijn van een joint.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar uit dat je niet de verkeerde snoepje tegen komt. Gevaarlijk hoor die snoepjes..!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijf van die rotzooi af,dat is veel stoerder.Of ben je ook een kuddedier?

Het beste antwoord

Op de middelbare school (!) heb ik geleerd (dat was 30 jaar geleden, de lesstof kan inmiddels aangepast zijn):
harddrugs zijn alcohol en de gebruikelijke zoals speed, cocaine en heroine.
softdrugs zijn koffie, wiet en LSD.
Het verschil was harddrugs lichamelijk verslavend zijn en de softdrugs geestelijk verslavend zijn.
XTC zou best een softdrug kunnen zijn, als het alleen geestelijk verslavend is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Of gewoon niets gebruiken natuurlijk, of is dat niet cool?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zo geregelt in de wet, waarom: Geen Idee...

Voor mijn mochten ze ook alcohol op de lijst van harddrugs zetten hoor...

Maar kijk uit met Xtecy... Dat is toch minder onschuldig dan gedacht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
"beter uit te houden" !! geen idee waarom je het dan nog zou gebruiken!
Het is allemaal rommel en in welke catagorie ze het stoppen maakt niet uit, gewoon afblijven hoef je ook geen moeite te doen om iets 'uit te houden' of mee te maken om stoned te zijn, wat ook al niet echt bevalt.

Sorry ben erg tegen drugs, heb er veel ellende van gezien.Vandaar misschien mijn wat felle reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt toch echt alsof het een beproeving is voor je, het éen zowel als het ander. Er is hier in Nederland besloten om wiet niet tot harddrugs te laten vallen, maar dat betekent niet, dat je er niet een hoop ellende van kan krijgen. Dat heeft puur met politiek te maken en niet dat het zo onschuldig is. Voor sommigen wel , maar anderen zijn er gewoon gevoeliger voor. XTC, ik ben geen expert, maar klinkt als chemische troep. Wat is er mis mee om het leven gewoon zo te voelen als het in het echt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven voelen zoals het echt is! Mooi +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nelly3, ja ik ken onderhand niemand meer, die niet of dit of dat gebruikt, wel of niet voorgeschreven. Dat vind ik een trieste zaak. Ik bedoel dan niet voor lichamelijke kwaalen, maar geestelijke.
Het is een regeling van uit de tijd dat het echt nog soft spul was. De laatste vijftig jaar is de plant ( Cannabis Sativa ) enorm "veredeld" dmv. klonen, kruisbestuiving en selectie. Dit , samen met de chemisch perfect uitgebalanceerde voeding, en perfect licht en klimaat zorgt voor een soort anabole steroïde wiet-planten. (Inderdaad, er wordt ook met hormonen gemanipuleerd.)
waarvan het gehalte THC enorm hoog is. Tja. De markt vraagt er om, en de wetenschap maakt het mogelijk...

Sommigen vinden het geweldig. En net als sommigen niet tegen alcohol kunnen en anderen weer niet tegen XTC, kun jij waarschijnlijk gewoon niet tegen wiet in die doses.
Afblijven dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou wijs zijn +1
Omdat de overheid er anders niet voldoende aan verdiend!!