Hoe lang moet Joran v. d. Sloot naar de gevangenis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij waren ze daar nog niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even wachten tot de uitspraak klaar is, dan zul je het wel overal horen/zien/lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had dat nou als antwoord gegeven ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met nog een procedure in de USA voor chantage in het verschiet. In de categorie "Ga direct naar de USA-gevangenis, ga niet via vrijheid."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wyker: die antwoorden zijn goed, hij is veroordeeld tot 28 jaar. Dat er eventueel 2/3 van de straf uiteindelijk als voorwaardelijke invrijheidsstelling _kan_ plaatsvinden, doet daar niets aan af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je nu Avro kijken

Antwoorden (4)

van wat ik er nu van begrijk minimaal 30 jaar.
maar ze zijn nog bezig met de zitting dus zou ik even wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees net op nu.nl dat hij 28 jaar heeft gekregen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snel erbij +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een plusje, ter compensatie van die stomme min ;)
De uitspraak is 28 jaar in Peru. Het is mogelijk dat er wegens goed gedrag 50% (!) afgaat. Maar wanneer hij binnen die 14 jaar (die hij op z'n minst moet uitzitten) gedrag vertoond dat niet getolereerd word vervalt dat meteen. Dit vervallen is natuurlijk verre van ondenkbaar omdat Joran v. d. Sloot een zeer onvoorspelbaar persoon is, 14 jaar lang goed gedrag vertonen (zonder woede uitbarstingen, ruzies, enz.) zal dus al een hele opgave zijn.

In een Peruaanse gevangenis is het trouwens geen pretje. In Nederland zijn er luxe voorwerpen aanwezig zoal een TV in de cel, in Peru zal dit allemaal vervallen. Ook zijn steekpartijen daar dagelijks aanwezig.

Hopelijk heeft u iets aan deze informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28 jaar in Peru. Daar kan 1/3 wegens goed gedrag vanaf gaan, dus dan blijft er 18 jaar en 8 maanden over. Het voorarrest gaat er ook nog af en dat is iets van anderhalf jaar.

Maar zonder goed gedrag zou hij op 10 juni 2038 vrijkomen. Waarschijnlijk mag hij zich dan in de Verenigde Staten melden. Als hij daar wordt veroordeeld, zonder bekend te hebben, dan loopt hij ook nog het risico de doodsstraf te krijgen (ik weet niet in welke staat hij zou moeten voorkomen).

Toegevoegd na 4 minuten:
Hier nog een filmpje met de uitspraak (Spaans en Nederlands).

Ik heb zogauw geen bron voor de 1/3 strafvermindering wegens goed gedrag, maar ik meende gehoord te hebben dt het dit was.