Ik ben minderjarig en vraag een kvk aan, mag ik dan een andere handtekening gebruiken dan bij mijn id?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Iedereen mag overal een andere handtekening plaatsen zolang de handtekening niet gelegaliseerd is bij de gemeente waar je woont, daar jij nog niet volwassen bent kan je hem nog niet legaliseren en is een verandering geen probleem.

Nu weet ik niet wat jij met KVK bedoelt maar als je bedoelt dat jij je eigen wilt laten inschrijven in het register van de Kamer van Koophandel en bedrijven ben je toch wat te jong en dien je van de rechter eerst handlichting te krijgen en dient er een wettelijke vertegenwoordiging (ouder / voogd) met jou mee te gaan om je in te laten schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er geen handlichting gegeven behoeft te worden betekent dat jij geen aan- en verkopen mag doen. Vertegenwoordiging van wettelijk gezag blijft dan wel verplicht.

Andere antwoorden (2)

Nee, je hebt maar 1 handtekening en die moet je gebruiken, anders vervals je je handtekening en dat is strafbaar, tenminste geldt dat document dan niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je je eigen handtekening vervalsen? Zie ook : http://www.goeievraag.nl/vraag/handtekening-overeenkomen-handtekening-paspoort.283697
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een handtekening is niet iets om steeds te veranderen, daar is het niet voor bedoeld. Je ID kaart is je identiteitsbewijs, om je te identificeren, bij officiele documenten zoals een KvK document moet te identificeren zijn aan de hand van jouw handtekening welke hetzelfde hoort te zijn als op je ID.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens Marijn, gefeliciteerd met je 100e verjaardag :-) @Theodbn, eigen handtekening vervalsen is wat vreemd neergezet inderdaad, laat ik zeggen....een andere dan je hoort neer te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Dubossies, Zolang een handtekening niet gelegaliseerd is mag je hem net zo vaak veranderen als je zelf wilt, een handtekening op een ID kaart is zelfs niet officieel zie: http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Legalisatie-van-handtekening.htm Indien de handtekening op je ID kaart een officiële handtekening zou zijn hoefde hij niet meer gelegaliseerd te worden voor een aantal zaken te legaliseren.
Als minderjarige heb je een handtekening van ouder/voogd of verzorger nodig. Het starten van een bedrijf is een officiële rechtshandeling en dat mag je alleen als meerderjarige die handelingsbekwaam is. Bij het starten van een bedrijf moet je de bedrijfsvorm opgeven, bij eenmanszaken, Vennootschap onder Firma en Maatschap ben je hoofdelijk aansprakelijk. Bij de BV en NV richt je een rechtspersoon op, die zijn zelfstandig aansprakelijk maar moeten met een notariele acte opgericht worden.
Hoofdelijke aansprakelijkheid houdt in dat je ook in privë aansparkelijk gesteld kunt worden, dus je eigen bezittingen kunnen bij een failisement verkocht worden. Informeer bij de KVK naar de mogelijkheden.