als je naar infrax belt, zou dan tegelijkertijd je gesprek opgenomen worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Als jij naar klantenservices en dergelijke belt, kan het altijd gebeuren dat er meegeluisterd wordt of dat het gesprek opgenomen wordt: mensen worden getraind en gecoacht om de service goed te houden.
Dus worden gesprekken geëvalueerd. Dat betekent niet dat alles opgenomen wordt, ik werkte ooit ergens waar eens per 3 maanden bijvoorbeeld 5 gesprekken werden opgenomen, maar ook eens ergens waar elke week een uur werd meegeluisterd.
Die opnames zijn eigendom van het bedrijf, worden na het coachen doorgaans gewist, en nee, je kunt er zelf geen kopie van krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een telefoongesprek mag opgenomen worden maar niet gebruikt worden zonder toestemming van beide partijen, ook niet voor evaluatie of onderwijskundige doeleinde.

Het gebruik van een gesprek is een inbreuk van de privacy.