Klopt het dat het in papier wikkelen van drank terug te leiden is tot de Drooglegging in Amerika? Waarom gebeurt dat ook in Nederland?

Waarom wordt dat dan ook in Nederland gedaan? Hier was toch geen Drooglegging? Heeft het iets met elkaar te maken?

zie bron

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drooglegging_(Verenigde_Staten)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dit heeft in Nederland inderdaad niets te maken met de drooglegging. Kwetsbare zaken, zoals serviesgoed en glas, worden vaak in papier ingepakt, voordat ze in een plastic tasje worden gedaan. Dit is om breuk te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Amerika gebeurt het nu met name omdat je op in veel staten niet op straat mag drinken, maar de politie ook niet het recht heeft om zomaar te kijken wat er in het papier zit.

In Nederland heb je tegenwoordig ook veel plaatsen waar een alcoholverbod geldt. De politie hier heeft meer bevoegdheden, maar met drank in papier valt het mischien minder op. Ook wil natuurlijk niet iedereen dat je kunt zien dat je alcohol aan het drinken bent.

Toegevoegd na 12 minuten:
Dus het uit het zicht onttrekken van de drank begon bij de drooglegging en is nu nog steeds ivm net niet toegestaan geopende alcohol op straat te hebben.