hoe weet ik of een advocaat ook alles in werking stelt om mijn zaak goed te verdedigen?

ik heb de indruk dat een goede advocaat vinden erg moeilijk is. ik heb een advocaat maar bemerk dat ik het gevoel ontwikkel dat hij mij niet, na 3 keer een kort-geding gehad te hebben, laat zwemmen en ik krijg niet het gevoel dat hij met vuur voor mij vecht.
nu volgt de bodemprocedure en ik moet nu opnieuw om zijn medewerking per brief vragen. het gaat steeds om dezelfde vraag als in het begin.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ls,

Het maakt een groot verschil of u een advocaat heeft middels een rechtsbijstandverzekering of een advocaat uit de particuliere sector. Het verschil uit zich middels het belang van de advocaat. Een advocaat middels een verzekeraar dient het kostenniveau voor de verzekeraar zo laag mogelijk te houden, dus minder arbeidsuren , geen kosten van een eventuele rechtsgang etc. Dit belang kan aanmerkelijk van negatieve invloed zijn op uw verdediging in rechte. Een advocaat uit de particuliere sector heeft belang bij declarabele arbeidsuren en zal dan ook meer tijd en kennis voor uw verdediging aanwenden. Uiteraard is het kostenaspect van beiden zeer uiteenlopend en kan voor u een drempel zijn. In dat geval staat het u altijd vrij om de advocaat uit de particuliere sector te verzoeken u bij te staan middels een toevoeging van de raad voor rechtsbijstand. De advocaat dient dit verzoek voor u in. Indien dit wordt gehonoreerd betaalt u slechts een bijdrage in de kosten.