Vallen 2 XTC pillen onder de gebruikershoeveelheid als je gepakt word bij feesten?

Stel je staat bij de ingang van een feest en je probeert 2 XTC pillen mee te nemen ( of smokkelen zou je het kunnen noemen ) en je word betrapt.

Bij welke hoeveelheid mag je na inbeslagname nog wel door feesten zonder proces verbaal en bij welke hoeveelheid word je aangehouden?

Op internet zie ik 1 pil staan, maar af en toe ook 2 en vrienden zeggen ook 2

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.5K

Antwoorden (3)

XTC si harddrugs en daar is geen 'gebruikershoeveelheid'.

Strafbaarheid XTC

XTC valt in Nederland onder de externe link: Opiumwet in de categorie harddrugs. Het produceren, verhandelen en bezit van XTC is verboden en wordt streng bestraft. De productie van en handel in XTC zijn zeer aantrekkelijk voor criminelen in Nederland, omdat de productiekosten laag zijn. In kleine laboratoria kunnen in korte tijd grote aantallen XTC-tabletten worden gemaakt. Naast kleine laboratoria worden overigens ook steeds meer grote professionele labs ontdekt.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drugs/harddrugs/xtc

Risico's harddrugs

Voorbeelden van harddrugs zijn XTC, heroïne, cocaïne, opium, speed en LSD. Ongeveer 32.000 jongeren en jong volwassenen gebruiken cocaïne, en ongeveer 40.000 mensen gebruiken XTC. Het gebruik van heroïne neemt de laatste jaren af.

Straffen op gebruik en handel in harddrugs

Hieronder voorbeelden van straffen rondom bezit, handel, verkoop en productie van harddrugs.

Feit: Een volwassene bezit meer dan 0,5 gram harddrugs voor persoonlijk gebruik
Straf: Maximumstraf van 4 jaar gevangenisstraf en/of € 67.000 boete

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drugs/harddrugs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor 2 pillen doet niemand moeilijk. De politie gaat je hiervoor niet zien als een dealer hoor. Maar ja hoe ga je dan ook oit betrapt worden op 2 pillen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor 2 pillen doet de beveiliging/politie wel 'moeilijk' omdat het harddrugs is en dus illegaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Modriouch:
Ooit gehoord van drugshonden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt ervan af waar je gaat. XTC pillen zijn tegenwoordig zo normaal dat zelfs portiers het toelaten. Zou jij het raar vinden als jij portier was? Ik in ieder geval niet. Ik zou een zakje met lijm veel 'raarder' vinden, als je begrijpt wat ik bedoel. En by the way ik ken een vriend die zelfs is weggekomen met een paar gram coke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@momopoyolo Ja wat is daarmee? Ik praat gedeeltelijk uit ervaring. Als je meer wilt weten kun je me gerust vragen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ervaring die ik niet zie zitten maar dat is jou keus. Overigens ken ik een aantal horecagelegenheden die gesloten worden zodra blijkt dat er met regelmaat drugs binnenkomen.
Het in bezit hebben van XTC is sowieso een strafbaar feit!
Dus twee of maar één pil maakt niets uit.
Wanneer men op dat moment dat jij gesnapt wordt vind dat de regels gehandhaafd moeten worden hang je.