Is er een vastomstotend bewijs dat er met loterijen niet gesjoemelt wordt?

Staatsloterij,postcodeloterij e.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Enige tijd geleden speelde ik automatisch mee met de dagelijkse lotto. Elke dag kans op gigantische geldprijzen. Elke avond live een trekking op Tv. De uitslag van een trekking kon je dan ook de volgende dag op de website van de Lotto nakijken.

Hiervoor betaalde ik in totaal zo'n €78,- per maand. Soms had ik ook nog wel eens prijs ook. Een paar eurootjes of zo. Die kleine bedragjes werden dan automatisch op je bankrekeningnummer gestort.

Totdat ik op de website van de Lotto plotseling de uitslagen van de komende dagen al te zien kreeg terwijl die trekkingen nota bene nog moesten plaatsvinden. Hier heb ik een 'printscreen' van gemaakt. Enkele uren later waren deze uitslagen niet meer op de website te zien.

Navraag bij de lotto leverde me een zeer stotterende en hakkelende medewerker op die me vertelde dat het hier om een foutje ging en de getoonde lotto-getallen op de website niet relevant waren voor de komende dagelijkse trekkingen.

En warempel....wat denk je?

Aan de hand van de 'printscreen' kon ik zien dat de lotto-getallen van de dagen daarop, exact hetzelfde waren als enkele dagen eerder op de website van de Lotto én op mijn 'printscreen' te zien waren.

Worden we dus opgelicht of niet?

Overigens gebruiken loterijen tegenwoordig van die geavanceerde computertechnologieën, dat ze prijsjes kunnen laten vallen op de minst verkochte loten. De grotere prijzen en de hoofdprijzen laten ze dan bewust op de 'niet verkochte' loten vallen. Weten de mensen veel dat dit zo gebeurd. Niemand die het weet en alle medewerkers van die loterijen hebben een zwijgplicht t.o.v. een heel hoge dwangsom als ze hun mondje ooit voorbij durven te praten.

En zo worden we dus met z'n allen belazerd. Het grote geld blijft gewoon ergens aan de strijkstok hangen.

Met uitzondering van de Postcodeloterij zul je ook NOOIT winnaars te zien krijgen van de Lotto of de Staatsloterij. Een smoes is dan dat de winnaars anoniem willen blijven.

BULLSHIT mensen. Laat je niet meer voor de gek houden en stop ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw,echt schokkend.+1

Andere antwoorden (2)

Ja, want die legale loterijen worden officieel gecontroleerd door het College van Toezicht op de Kansspelen, zie: http://www.toezichtkansspelen.nl/
Op die site kun je ook alle informatie vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. We moeten er alleen wel op vertrouwen dat er niet vals gespeeld wordt, want wie controleert de controleurs?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zo kun je alles wegredeneren ;-)
Die loterij wordt gecontroleerd door een commissie en deurwaarders.
Zo iets kan echter nooit waterdicht zijn. Georganiseerd geknoei is altijd mogelijk.
En dan worden wij belazerd.