Luchtalarm legaal tijdens oud&nieuw?

Het leek me leuk om tijdens oud&nieuw ons luchtalarm te laten draaien. Nu vroeg ik me af of dit legaal is? (Het is een luchtalarm die reeds niet meer in gebruik is, hij komt uit ca. 1950)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Gezien het niet de huidig geldende luchtalarm is, is het (tenzij het geluid identiek is) legaal om deze te laten draaien. Of het verstandig is, is een tweede (gezien mensen kunnen schrikken). Het mág dus wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt worden bekeurd wegens overlast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- is onterecht.
Is afhankelijk van hoeveel DB het luchtalarm produceert.

Komt de DB boven een bepaalde waarde kan er een proces-verbaal worden opgemaakt vanwege geluidsoverlast, bij voortduring van de overlast mag ook de sirene in beslag worden genomen.

Andere beletsels zijn er niet.