is het illegaal om vuurwerk af te steken zonder je aan de gebruiksaanwijzing te houden?

Bijv. een romeinse kaars in je hand houden terwijl er staat dat je het NIET in de hand moet houden.
of dat je 6 meter afstand moet houden van een rotje.
en dat je er dan 3 meter vanaf het staat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee. Dat is niet per se illegaal. We is het vaak zeer onverstandig; Een romeinse kaars kan een defect hebben en toch exploderen. Kan je je hand kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee hoor maar wel dom ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet illegaal maar je kan er wel voor aangesproken worden. Als je ervoor aangesproken word is het niet verplicht te stoppen, alleen dat lijkt me wel verstandig=)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Illegaal is hiet niet.
Slimis het zeer zeker niet. Die gebruiksaanwijzingen zijn er niet voor niets.
Als er wat fout gaat kun je de fabrikant echter nooit aansprakelijk stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet illegaal, maar voordat je het probeer, maak eens een rondje bij al die mensen die vingers, handen of gezichtvermogen kwijt zijn.
Dan weet je waarom die waarschuwing erop staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iets doet wat wettelijk gezien niet mag dat is illegaal.
Hier is de keuze aan jou maar een mens met verantwoordelijkheidsgevoel raadpleegt eerst de gebruiksaanwijzing eer hij iets doet of wil doen.
En houdt zich dan ook aan de gebruiksaanwijzing.
want het noodlot bij ontploffing etc. kan niet alleen jou treffen maar ook andere.
En dat wil je toch echt niet op je geweten hebben wel?
Dus bezint eer gij begint een oude maar wijze spreuk.