Mijn buurman wil tegen de gezamenlijke schansmuur een aanbouw realiseren van 3 meter hoogte is dit mogelijk zonder mijn toestemming ?

Ik woon in st michielsgestel , in een 2 onder een kap de aanbouw bestaande uit keuken en berging liggen bij allebei de woningen aan de buitenzijde , dit houd in dat er tussen de woningen een schansmuur staat van 5 x 1,8 meter nu wil de buurman hier in deze pijp van 2,85 meter breed over de lengte van 5 meter een aanbouw doen van 3 meter hoog , dit houdt in dat er bij ons een heleboel daglicht wordt weggenomen , mag dit zonder toestemming ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat is een schansmuur?

Het beste antwoord

Toevallig heb ik een ongeveer gelijke vraag aan onze gemeente gestelt omdat ik een veranda wil bouwen maar dan in de lengte van mijn tuin
Het kan per gemeente anders zijn maar dit was het antwoord.
In de nieuwe bouwregelementen is een groot deel van de vergunningplicht vervallen.
Je mag (in mijn geval) tot 60% van de tuin bebouwen(overkappen) mits de hoogte niet die van 3 meter te boven gaat.
Dat is wel even wat anders als de 2 meter die ik van vroeger ken.
Ik mag dus zelfs de hele zijkant met mijn buurman een aanbouw maken van max 3 meter hoog!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dit zal ze bij de gemeente moeten aanvragen en je kan dan alsnog bezwaar indienen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien de muur exact op de erfgrens is geplaatst en de gemeente de benodigde vergunningen verleent is er weinig tegen te doen.

Alvorens de gemeente de vergunning verleent is er een mogelijkheid om bezwaar tegen de verlening van de vergunning aan te tekenen, daar u belanghebbende bent is er een hele kleine, bijna verwaarloosbare kans dat de gemeente uw bezwaar honoreert en de vergunning niet verleent echter ontnemen van daglicht is geen reden om de vergunning niet te verlenen.