Halfbroertje mag halfzusje niet zien, welke stappen te ondernemen kan ik ondernemen en wat zijn de kosten die daaraan kleven?

Ex is hertrouwd, en kreeg een zoon. Hij gaat nu scheiden maar nu mogen onze dochter en zijn zoon niet tegelijkertijd het weekend bij hem komen van haar. Gevolg hiervan is dat mijn dochter haar broertje niet meer ziet, waar ze wél recht op heeft.

Welke stappen kan ik nemen? Hij is zelf al met een advocaat bezig. Heeft het nut dat ik ook stappen onderneem, staan we dan sterker? Wat gaat dit kosten voor iemand met een minimum inkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stap die je kunt nemen is het laten voortleven van de halfbroer en halfzus zonder dat ze contact hebben met elkaar. Daar zitten ook weer voordelen aan en/of nadelen die anders gaan opdoemen worden er mee vermeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het niet mogelijk om een gesprek met de ex aan te gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nope
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het "mag niet van haar"? Zij is toch niet degene die bepaalt wie er op bezoek komen als haar zoon naar zijn vader gaat? Je dochter kan er dan toch gewoon heen gaan? Of ben ik nu naief...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Emma Ik hou het graag bij de vraag. Of je naief bent kan ik niet oordelen. Ik ken je niet. Tevens heb ik geen zin er verder op in te gaan. Van uitleg komen alleen maar meer vragen en voor ik het weet zit ik verantwoording af te leggen t/o een vreemde terwijl ik mijn energie beter ergens anders in had kunnen steken, Mijn dochter bijvoorbeeld.

Het beste antwoord

U kunt zich aansluiten bij diegene die al met een advocaat bezig is als mede-eiser, heeft het zelfde effect en scheelt in de kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een optie, theo, dank je ik houd het even in gedachten, wacht ook even andere eventuele reacties af. Geen contact met broer is geen optie. De twee hebben een goede band met elkaar en worden ineens uit een gerukt. Ik vind dat een slechte zaak, bovendien merk ik zichtbaar dat mijn dochter hem enorm mist.