Mag een verhuiswagen parkeren voor een huis als daar een parkeer- of stopverbod geldt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K

Het beste antwoord

Net als elke andere Nederlander mag ook een verhuisbedrijf niet parkeren in een parkeerverbod of stil gaan staan daar waar een verbod tot stilstaan geld.

Echter op het moment dat de verhuizers daadwerkelijk met het laden van een voertuig bezig zijn mag dat voertuig uiteraard wel stilstaan in het parkeerverbod, ook werktuigen die benodigd zijn om te verhuizen (verhuislift) mag daar gestationeerd worden.

Geld er een verbod tot stilstaan dient de verhuizer een ontheffing aan te vragen en voor de benodigde verkeersgeleiding te zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang ze daadwerkelijk daar mee bezig zijn kan er niet verbaliserend tegen worden opgetreden, er kan door een agent, indien het noodzakelijk is, verzocht worden om de vrachtwagen te verplaatsen.

Andere antwoorden (1)

nee, de verhuizers mogen daar dan niet parkeren. de verhuizers zullen bij de gemeente een ontheffing moeten aanvragen, als ze er toch willen parkeren.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar zullen hem net als elke andere Nederlander niet krijgen.