Is dit legaal vuurwerk zie uitleg en foto?

Hallo ik heb net een folder uit mijn brievenbus gepakt het is gewoon een tabakswinkel ze verkopen de black spanish cracker maar is dat niet illegaal vuurwerk maar ik denk ook van het is een serieuze zaak ze verkopen toch niet zomaar illegaal vuurwerk

Dus mijn vraag is is dit illegaal of legaal vuurwerk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
esth0r
12 jaar geleden
Nee, ze verkopen niet zomaar illegaal vuurwerk, hoe komt het dat je denkt dat deze illegaal zouden zijn?

Antwoorden (4)

Ze zijn zo gemaakt om een beetje op strijkers te lijken, en ook het doosje doet daar aan mee. Strijkers zijn illegaal. Maar deze hebben 'gewoon' een lontje en zijn volgens mij 'gewoon' legaal klapvuurwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ze lijken op VLINDERS. http://www.crazybomberman.nl/illegaal_knalvuurwerk/losse_spanish_crackers.jpg strijker ziet er nogal wat anders uit. Aangezien je verkeerde informatie geeft geef ik je een -.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden dat ik strijkers noem, is omdat je daarbij ook kleurcoderingen hebt, 'zwarte strijkers' zouden de zwaarste zijn. Ik kende die vlinders nog niet, ik herinner me wel strijkers, die hadden inderdaad geen flupje aan het einde en een strijkvlakje in plaats van een lontje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, dit zijn toch echt vlinder look-a-likes. De "echte" vlinders (illegale) hebben dus ook gewoon een lont.
Dit is legaal vuurwerk, het is een nieuw product van Cafferata Fireworks, een nederlandse vuurwerkproducent.

Ze hebben de vorm van 'spaanse vlinderbommen', maar dit is puur een marketing product. Ze zijn dus gewoon legaal, en in Nederland verkrijgbaar.

Meer informatie op http://www.vuurwerktoppers.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna helemaal volledig. Cafferata is geen producent, slechts een handelsmaatschappij met enorme vuurwerkbunkers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zie ik ongeveer als hetzelfde :p, maar bedankt voor de verbetering ^^
Als eerste zal je moeten kijken of die winkel vuurwerk mag verkopen, zo ja dan kan je er van uitgaan dat het legaal vuurwerk is, een erkend vuurwerkverkoper staat sedert de ramp in Enschede onder zeer streng toezicht, bij aantreffen van 1 stukje illegaal vuurwerk betekent sluiting van de zaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wel degelijk illegaal big spanisch cracker word ook wel een vlinder genoemd
Je kunt het ook op youtube opzoeken :)