Hoe zit het met mijn huurcontract als het huis verkocht wordt voor het einde van mijn contract?

Ik huur een appartement van een sloopgebouw. Mijn huurcontract loopt af, 1 dag na de overdracht van het gebouw aan de projectontwikkelaar. Ik heb een huurcontract met een boeteclausule. Valt mijn huurcontract nu onder stilzwijgende verlenging (heb niks geregeld met de nieuwe eigenaar) of blijft mijn huurcontract geldig zoals die is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Neen, helaas voor jou niet. Normaal kan een huis wel 3x per dag van eigenaar veranderen en dan verandert er niets aan het huurcontract.

Echter, jij hebt een contract met BEpaalde tijd (sloopgebouw), dus dan eindigt je contract met de vermelde datum.

Wel zou ik met de projectontwikkelaar gaan praten ZSM zodat je niet nog maar 1 dag hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De minnen zijn onzinnig, het antwoord is kort en correct: +
Zoals je vertelt heb je een tijdelijk contract. Dat betekent dat je geen contract meer hebt op de dag dat je contract afloopt. Als het om een contract voor onbepaalde tijd zou gaan dan breekt koop nooit huur en kon je er blijven zitten. Nu dus ook, alleen maar die ene dag. Daarna loopt het contract met de oude eigenaar af.
Stel dat de nieuwe eigenaar zich gedraagt als verhuurder en bijv. wel de huur blijft ontvangen en je die niet terugstort, of dat er andere feiten en omstandigheden zijn waaruit blijkt dat de nieuwe eigenaar het huurcontract in stand wil laten, dan kan je wel blijven zitten in het gebouw.
Kortom; die ene dag sowieso omdat koop geen huur breekt, maar daarna wel aangezien je contract afloopt. (Waarschijnlijk loopt het bewust af omdat de projectontwikkelaar iets anders wil doen met het gebouw)