kan ik als eigenaar van eigen woning voorkomen dat er "aso's"op de buurt komen wonen?

de vraag zegt alles kan ik voorkomen dat de woningcorporatie sociaal zwakke mensen in mijn buurt plaats terwijl ik huiseigenaar ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook wel discriminatie genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kunnen heel gezellig en vriendelijk zijn. Praat met de woningbouw, zodat je, mocht er overlast komen, je direct met ze kan communiceren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben van mening dat het spreidingsbeleid van onze gemeente niet klopt omdat ze hier woningen verhuren welke van inkomen afhangen. Omdat ze de huizen zo goedkoop verhuren trekken deze die werkloze sociaal zwakken aan. Hierdoor keldert mijn huis in waarde.
burgos
12 jaar geleden
Ben het helemaal met U eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je zo aso mogelijk zijn dat niemand durft om bij je in de buurt te komen wonen. Tip flodders.;) dat voorkom je gewoon niet. Of een villa in de bos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meneer die hier waarschijnlijk komt te wonen heeft wel mijn vriendin bedreigd dus sta redelijk sterk en anders laat ik het wel voorkomen. O ja of ik zelf misschien een aso ben?? Wat heb ik aan die linkse Greenpeace antwoorden men is dit ooit gestart om mensen te helpen en niet om ze of met de grond gelijk te maken of oordelen over iemand. Sorry maar laten we bij de vraag blijven en niet er vanaf te wijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het volgens U om de meneer gaat die u vriendin heeft bedreigd (waarin ik u natuurlijk gelijk geef dat dit niet kan) Dan kunt u de vraag ook anders stellen, i.p.v. zo discriminerend. Want U heeft last van die meneer, Niet iedereen die afhankelijk is van de sociale huur zijn meteen aso's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad RY90, ik deel je mening. Pffft, je zal maar verplicht in de bijstand komen en je kan toevallig daar een huis krijgen, zijn ze niet blij voor je maar maken zich zorgen om de waarde van hun huisje? Ga in een hutje op de hei wonen....
burgos
12 jaar geleden
Als dat huis eens van U was??

Het beste antwoord

Nee, dat kun je niet voorkomen, en ja , het lkan wel gebeuren.

Zelf hadden wij een koophuis in een wijk die langzaam in de lift zat en door het verkopen van huurwoningen steeds een stapje beter werd. Tot de vuurwerkramp in 2000 ; toen ging het al snel bergafwaarts, gedeeltelijk doordat veel mensen uit de vernietigde 'kanswijk' /'volksbuurt' daar gevestigd werden, onder andere in een rij woningen die eigenlijk dat jaar gesloopt zou worden.

Langzaam maar zeker verloederde buurt. Lang verhaal kort, na bijna 10 jaar van steeds meer wietplantages, studentenhuizen, 'kleine zelfstandigen' en illegale onderverhuur, was de buurt eigenlijk - althans, in mijn optiek - nauwelijks meer bewoonbaar. Niet zozeer te wijten aan de woningbouwverenging alswel aan het feit dat de huizen voor een drol en drie knikkers weggingen en met name huisjesmelkers ze opkochten.

En ja, als brave bewoner (huur/koop) in een dergelijke straat heb je niets in te brengen en niets te vertellen.

Nadat de buurt vlak voor wij vertrokken drie jaar geterroriseerd was door een zigeunerfamilie die vrijwel dagelijks politiek in de straat trok, heeft de buurt zich georganiseerd en is er tot nu toe één keer in geslaagd te voorkomen dat een nieuw opgekocht pand weer in gedeeltes verhuurd zou worden, maar de buurt blijft achteruit gaan. Het enige dat je echt zelf kunt doen is proberen je huis te verkopen voor het echt uit de klauwen loopt. Daar wordt de buurt - uiteraard- niet beter van, maar ze kunnen je niet verplichten in een zinkend schip te blijven wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
burgos
12 jaar geleden
Inderdaad

Andere antwoorden (5)

Nee lijkt mij niet,wat het vervelende is,
als je dit aan de grote klok hangt,
word je gelijk beticht van racisme.
veel wijsheid.
12 jaar geleden
Nee je hebt alleen wat te zeggen over jouw eigen grond en de woning die daar op staat. Pas wanneer er overlast ontstaat die dusdanig is dat het onleefbaar wordt, dan kan er eventueel worden ingegrepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer in contact te komen met de directeur van de woningcorporatie. Nodig hem uit voor een etentje in een representatief restaurant en bespreek het probleem met hem.

Een enveloppe met inhoud heeft vaak een gunstig effect.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon omkopen dus....als je zelf niet tot de aso's wilt horen lijkt me dit geen geen goed idee...je wekt de verkeerde indruk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een antwoord met een knipoog?
Weinig.

Je kunt meerdere bewoners proberen te stimuleren om er tegen te protesteren maar de kans op succes is gering.

Ook de gemeente zal weinig medewerking verlenen, het enigste waar je een plaatsing mee kunt voorkomen is de daling van de waarde van het huis.

In Uden zuid proberen ze al jaren zonder enig succes een groep geestelijk gehandicapte uit de wijk te weren:

http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/130693/uden-achter-schizofrenen-op-muntmeester
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de buurt zal volgens mij wel lukken, maar er zijn geen wettelijke mogelijkheden om te voorkomen dat ze in de buurt komen te wonen. Weet je nog van de familie Flodder? Nou dan.