Mijn verhuurder wilt mijn kat uit huis plaatsen. Mag dit?

Ik onderverhuurd 2 kamers(legaal) en nu wilt mijn verhuurder mijn kat uit huis plaatsen. Mag dit zomaar?

Toegevoegd na 4 minuten:
In het huurtcontract stond niks over huisdieren.

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik onderhuur, dus niet onderVERhuur

12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een "lompe" verhuurder!..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heeft de kat met het (legaal) onderverhuren te maken?
Hoe kan je verhuurder bij die kat komen, het is jouw woning. Of bedoel je (ik bedenk dit nu pas) dat je onderhuurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heeft de verhuurder hier niets over te zeggen.
natasz91
12 jaar geleden
Ik huur 2 kamers in het pand en degene waarvan ik het huur die gebruikt de zolder. Ik ben dus zelf degene die de onderhuurder is
natasz91
12 jaar geleden
Wel loopt de kat door de gemeenschappelijke ruimtes heen, waar mijn mede bewoners geen problemen mee heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil*

Antwoorden (3)

Als er in het contract staan dat huisdieren niet zijn toegestaan dan wel.
Staat er niets over in en wist hij dat je een kat had toen je het huurde dan mag hij dat niet zomaar doen nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er in het huurcontract staat dat je geen huisdieren mag houden in de woning van de verhuurder,dan heb je je daaraan te houden,maar staat er niets over het houden van huisdieren in het huurcontract,dan kan de verhuurder je niets maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er niets over in het huurcontract staat, dan kan dat niet.
zorg voor de zekerheid dat je kat gechipt is, en vertel de verhuurder dat hem een aangifte van diefstal te wachten staat, mocht de kat ineens verdwenen zijn.
wat een rotsituatie, sterkte ermee!

Toegevoegd na 24 minuten:
stel dat je verhuurder dit wil omdat je kat het huis onderpist of sproeit, dan rust op jou natuurlijk wel de verplichting om dit op diervriendelijke manier op te lossen dmv een gang naar de dierenarts, of eventueel gedragstherapie.
Rieneke1
12 jaar geleden
natasz91
12 jaar geleden
de verhuurder neemt soms zijn hond mee naar de woning en dan doet hij mijn woonkamerdeur dicht zodat die hond daar niet komt, maar dan kan de kat niet meer naar haar eten en naar de bak. Daardoor heeft ze 1 of 2 keer in het halletje geplast, maar dat is inprincipe zijn schuld aangezien hij de kat afsluit van haar eigen kamer.
Rieneke1
12 jaar geleden
jeetje, het is toch een kleine moeite voor de verhuurder de kat dan even op te sluiten in je kamer?