Waarom mag je geen speelkaarten opsturen naar Griekenland???

Zag dit net bij toeval staan op http://www.postnl.nl/voorthuis/naar-het-buitenland/verzendvoorwaarden/?tab=2&COUNTRYCODE=GR maar kan er niet bij bedenken wat t probleem is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Je mag zoiets wel versturen naar Griekenland, alleen niet via PostNL als je hun site mag geloven.

Ik weet niet waarom PostNL dat niet wil vervoeren, maar ik zou proberen om andere manieren te zoeken om het te versturen.

Binnen de hele Europese Unie geldt namelijk vrij verkeer van goederen (zie Art 28 & 29 Werkingsverdrag)

De interne markt van Europa is tegenwoordig zo; dat als een product legaal in een EU land binnenkomt of geproduceerd is, het dan ook vervoerd en verhandeld mag worden naar alle andere lidstaten van de EU.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er kan belasting opzitten. Van Frankrijk weet ik dat je een kaartspel met 51 kaarten koopt en de 52e met belasting in een speciale winkel koopt. Zoiets zal het zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, wat apart, heb ik nog nooit gehoord. Dus even naar de Wibra lopen voor een pak kaarten zoals hier dat zit er daar niet in???
Verboden te versturen

In aanvulling op de goederen die in het algemeen verboden zijn te versturen, worden onderstaande producten niet toegelaten tot Griekenland . Het betreft onder andere:

- Geneesmiddelen waarvan de naam en de samenstelling alsmede de naam en het adres van de fabrikant niet op de buitenkant van de verpakking zijn vermeld en Loterijbiljetten en aankondigingen van vreemde loterijen
- Sacharine en de produkten daarvan Speelkaarten / Zout
- Munten
- bankbiljetten / geldswaardige papieren of waarden aan toonder / reischeques / platina / goud of zilver -al dan niet bewerkt- edelstenen / juwelen en andere kostbaarheden zijn niet toegestaan in gewone en in aangetekende zendingen.

Waarom;
Internationale ontwikkelingen

In februari 2008 hebben de Raad van Ministers en het Europees Parlement Richtlijn 2008/6/EC aangenomen, waarin is vastgelegd dat per 31 december 2010 alle Lidstaten hun nationale postmarkt vrij moeten geven. De twaalf nieuwe lidstaten en Griekenland en Luxemburg mogen maximaal twee jaar later hun postmarkt openstellen. Dit betekend dus in 2013 voor Griekenland .Europees besluit.
groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat had ik gezien maar dat zegt nog niet waarom in vredesnaam speelkaarten niet mogen. Ik zou ze in mijn onschuld gewoon op de post hebben kunnen doen zonder ook maar te vermoeden dat ik daar kwaad mee deed. Al die andere dingen kan ik me iets bij voorstellen maar SPEELKAARTEN???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit uitgebreide gekopieerde antwoord geeft geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen minnetje gegeven maar idd, het grootste gedeelte had ik ook al in mijn vraag opgenomen.