Wat moet je doen als je vader met levend aas vist?

Ik ben echt boos op hem dan hij dat doet en hij wil er niet mee stoppen. Het is ten strengste verboden. Hem aangeven bij de politie en hem een boete laten betalen gaat me nogal ver.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor levend aas? Maden of wat visjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met levende vissen. (Voorntjes)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad FUCKING triest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij (en andere familieleden) zit(ten) zeker nooit op internet of GV? Want iedereen die jouw foto herkent weet zo om wie de vraag gaat :).
Heck, zelfs de politie uit je dorp die je gezicht toevallig herkent kan nu je vader in de gaten houden :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand van mijn familie zit op GV nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een kennis :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, echt niemand zit op GV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel hoor, Lotte !! Groetjes papa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha die masterD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom maak je er druk om?
Ik ga mijn vader die welleens 150 km per uur op de weg rijd, ook niet aangeven bij de politie of straffen?
Kom op zeg..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het dierenmishandeling is. Kijk, of hij te hard rijdt op de weg zal mij een zorg zijn, maar ik wil niet dat hij zo'n diertje pijn doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dierenmishandeling..serieus? Een vis aan een haakje scoren, is geen dierenmishandeling?
En die dan verwond terug gooien of zelf even in een te kleine emmer bewaren is geen dierenmishandeling?
Als ik een slang had, kreeg deze levende muizen (geen dierenmishandeling, VOER)
Een baardagaam krijgt krekels (geen dierenmishandeling, VOER)
Een vis krijgt een leven visje aan de haak (geen dierenmishandeling, VOER) Je zegt: Het is ten strengste verboden. Maar als hij iets doet wat verboden is, zonder dieren in het spel, dan kan het je niks schelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vis aan een haakje scoren is OOK dierenmishandeling en het verwond teruggooien ook.
Ik heb liever dat hij helemaal niet vist, maar als hij het dan toch doet, met zo min mogelijk dierenleed. En ik vind het een groot verschil tussen een slang die levende muizen te eten krijgt. Want zo'n muis wordt in één keer doodgebeten. En als een snoek een kleinere vis opeet, is die ook in één keer dood. Maar zo'n klein visje aan zo'n haak kan heel lang pijn lijden voordat het dood is. En kijk, als mijn vader 150 rijdt waar je 100 mag kan mij dat ook heus wel wat schelen. Want dan brengt hij anderen in gevaar. Maar dat hij eens 10 km te hard rijdt of eens wild plast, moet hij helemaal zelf weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een muis wordt eerst gepakt met de bek (bijtwonden) daarna wurgt de slang de muis (stikken) en DAN eet hij deze op. Ongeveer hetzelfde als een visje aan een haak, haakje door de vis (steekwond) daarna hapt de vis.. http://www.youtube.com/watch?v=IL3G_73eo8I&feature=related Zoals je ziet (zo pakken ze ook muizen) zijn ze NIET ineenkeer dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dan heb ik me daarin vergist.
Maar alsnog blijf ik bij mijn standpunt.
Dit dient als voedsel voor die slang.
Ja, kun je nu zeggen, dat visje dient ook als voedsel voor een grotere vis..
Maar het is niet nodig dat zo'n diertje ook nog pijn lijdt aan een haakje. Bovendien heb ik het idee dat je me steeds onderuit probeert te halen, en dat vind ik best vervelend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:\ Nee hoor, ik vind gewoon dat je je aanstelt. Dat is gewoon mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dat kan zijn.
Maar bij mij staat dierenwelzijn in een heel hoog vaandel; zo ben ik bijvoorbeeld vegetarier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom snap ik dus ook niet waarom je je druk maakt om het visje om de haak, en niet om de vissen die gevangen worden.
Maar dat maakt niet uit, verder geen bedoeling ermee hoor!

Het beste antwoord

Het klopt inderdaad dat dit niet meer mag. Maar het gebeurt nog wel vaak. De politie is belast met controle hierop, alleen zie je niet niet echt vaak langs vaarten en kanalen surveilleren.

Als je wilt dat hij er mee stopt zijn er diverse manieren. Afhankelijk van de gekozen manier zal de relatie tussen jullie wellicht schade oplopen.

Ga een gesprek aan met pa.
Meld het bij de vissersbond. (die er niets mee zal doen)
Geef hem aan bij de politie. (die er niets mee zal doen want ze kunnen alleen een boete opleggen als ze hem op heterdaad betrappen)
Ga gewoon niet meer mee als hij gaat vissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt het melden bij de visvereninging van wie het viswater is waar hij vist.
Vist hij op open water dat niet van een vereniging is dan blijft alleen de politie over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wijs hem op de wetgeving en jouw gevoelens over het gebruik van een levend visje.
Daarbij kun je hem een paar alternatieven aanreiken: een dood visje, een levende lekkere vette worm, vliegen of maden.