Je mag daar wel roken, maar geen tabak!

Sinds het rookverbod voor de horeca, dat op 1 juli 2008 in werking trad, is het roken van joints waarin ook tabak vermengd zit ook in coffeeshops verboden.

Het roken van pijpen, waterpijpen, vaporizers en joints van pure wiet blijven toegestaan.
Grotere coffeeshops hebben een aparte rookruimte ingericht. Het rookverbod in coffeeshops is omstreden omdat de Voedsel en Waren Autoriteit niet de bevoegdheid heeft om joints op de aanwezigheid van tabak te controleren. Er zijn tabaksvervangende middelen op de markt, waaronder Hoefblad (Petasites Habitus), waarmee de hennepproducten gemengd kunnen worden.

Een jointje met tabak mag je daar niet roken, als er geen rookruimte is.
Een jointje met hoefblad wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken van pijpen = tabak
Waterpijpen = tabak
Dus tabak roken mag wel, alleen niet via elke manier haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook wel echt de schijnheiligheid ten top he ?

Andere antwoorden (1)

Mits het een coffeeshop is van een zzp'r (zelfstandige zonder personeel) mag er nog wel tabak gerookt worden. Dit ligt echter ook weer onder vuur.

Pure wiet mag gewoon overal gerookt worden.