Kan een bewindvoering worden aangevraagd voor iemand die nog thuis woont?

Ik heb een gezinsvoogd ( Op 6 December 2011 word ik 18 jaar) Ik woon nog thuis en ben dat nog wel en tijdje van plan. Kan er dan al bewindvoering worden aangevraagd? dat wil ik niet de kans is groot als het toch word aangevraagd dat het dan word geaccepteerd. Kan ik het toch nog ergens omzeilen?

Toegevoegd na 18 minuten:
Gaat die maatregel dan ook in als ik nog thuis woon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Het beste antwoord

Voor wie zijn de beschermingsmaatregelen curatele, bewind en mentorschap bedoeld?

De beschermingsmaatregelen curatele, bewind en mentorschap zijn bedoeld voor meerderjarigen die gedeeltelijk of niet voor zichzelf kunnen zorgen. Het gaat om bijvoorbeeld verstandelijk gehandicapten, psychiatrische patiënten of verslaafden.
Bescherming tegen misbruik

De maatregelen curatele, bewind en mentorschap zijn vooral bedoeld om de personen te beschermen tegen misbruik.
Maatregel voor meerderjarigen

De maatregelen zijn alleen mogelijk bij meerderjarigen. Totdat iemand 18 jaar is, zorgen de ouders (met gezag) of voogd(en) voor de belangen van minderjarigen. Wel is het mogelijk de maatregel aan te vragen voordat iemand meerderjarig is. De maatregel gaat dan automatisch in op de dag dat die persoon meerderjarig wordt.
Ja het is mogelijk, maar wil je dit weten vraag even aan je voogd.

Toegevoegd na 32 minuten:
Geld ook voor thuiswonend ,heeft er eigenlijk niets mee te maken "het bewind"(bewindvoering bedoel ik. Aanvulling op je vraag uitbreiding succes.