Kan de kinderbescherming mijn onder toezicht stelling verlengen?

Ik sta onder toezicht op 6 December 2011 word ik 18 jaar mijn vraag is, Kunnen ze het ook verlengen?
Ik wil dat niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ondertoezichtstelling beëindigen
De ots eindigt wanneer in jouw geval;
een kind meerderjarig wordt. De ots vervalt automatisch als het kind 18 jaar wordt en dus meerderjarig. Het kind kan dan toch nog langer hulp blijven krijgen wanneer hij dat zelf wil. Hierover kan de gezinsvoogd meer informatie geven. Pas wanneer iemand 23 jaar wordt, houdt deze hulp definitief op.
Dus ze kunnen het niet verlengen .
groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hieronder staat klopt toch dan niet?? Als ik 18 ben kunnen ze het dan toch nog verlengen???

Andere antwoorden (3)

nee, het eindigt altijd als je 18 jaar wordt, via onderstaande link kun je een brochure downloaden. Op pagina 10 staat dit duidelijk vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de brochure staat inderdaad dat de ots eindigt als een kind 18 jaar wordt, er kan echter om verlenging gevraagd worden door bureau jeugdzorg als het welzijn van het kind ernstig gevaar loopt. Bijvoorbeeld omdat een kind ernstige psychiatrische problematiek heeft en een gevaar voor zichzelf of voor zijn/haar omgeving is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik 18 werd is mijn ots ook opgeheven. Je kunt wel te maken gaan krijgen met de reclassering.