Software van 5 jaar oud werkt niet meer omdat Flash10 (destijds 8 of 9) nu default is. Wie is verantwoordelijk c.q. moet voor de kosten opdraaien?

Het betreft niet een programma waarin nieuwe actuelere gegevens horen of nodig zouden zijn. De verkoper kan dus niet beargumenteren dat er toch sowieso nieuwere software nodig is. Met flash10 werkt de software niet meer.

Wie is verantwoordelijk c.q. moet voor de kosten opdraaien? (Voor vervanging / afschrijving van de software.)

A. De eigenaar van de software.
B. De verkoper.
C. Adobe.
D...

Terug naar Flash9 is GEEN optie, want dan herintroduceer je tientallen veiligheidsgaten. Dat gaat zeker niet gebeuren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat is de naam van de software?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flash wordt op elke Windows-PC (en waarschijnlijk ook op Mac's en misschien ook wel op Linux-bakken) gebruikt en is een uiterst geliefd doelwit voor hackers en crackers. Geen standaard-softwarepakket komt in de buurt van de userbase vergeleken met Flash. Daarom mag je nooit terug naar een oude flash-versie: gewoon veel te insecure. Een standaard softwarepakket hoort m.i. langer mee te gaan dan 5 jaar. Ik heb ook programma's van 15 jaar oud die nog prima werken. Ik zou ook niet weten waarom niet. Waarom zouden we mee moeten met de trend naar 'softwareabonnmenten'? Elk jaar dokken, en elk jaar alle zut weer opnieuw installeren, etc. Intussen steeds maar weer nieuwe bugs tegenkomen. I.p.v. dat men de software eens vanaf het begin af aan wat stabieler maakt... I.p.v. steeds maar weer upgrades proberen aan te smeren.

Antwoorden (1)

Ik ga er even van uit dat het om maatwerksoftware voor een bedrijf gaat. Als je een onderhoudscontract hebt moet de leverancier/maker van de software het oplossen, zo niet: dan zul je moeten laten doorontwikkelen en ben je zelf financieel de pineut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, geen maatwerksoftware. Software wat iedereen kan kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, lastig! Bestaat de leverancier nog wel? Dan zou je toch verwachten dat hij de software aan de eisen van de tijd aanpast. Dat gaat je dan wel geld kosten, tenzij je een onderhoudscontract had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen onderhoudscontract. Maar ik vind dat de software het gewoon moet blijven doen. En als dat niet lukt, moet er iemand worden aangewezen die 'verantwoordelijk' is voor een oplossing (dat kan dus ook jezelf zijn; als dat wettelijk is vastgelegd - maar dat denk ik niet).