Mogen de ouders bij het verhoor door politie van hun minderjarig {-12 jaar} kind zijn?

Of worden die alleen verhoord door de politie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal er denk ik mede van afhangen of de ouders verdacht worden van iets, bijv. mishandeling van hun kind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee het kind heeft iets misdaan niet de ouders

Antwoorden (3)

Minderjarigen (ik geloof tot 18) hebben recht op een vertrouwenspersoon aan hun zijde bij een verhoor. Dit kan een ouder zijn, maar ook al meteen een advocaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het niet zeker maar volgens mij moeten de ouders erbij zijn. Zo kunnen de agenten geen druk uit oefenen op de kinderen zodat de kinderen geen vals informatie uit angst hoeven te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wettelijke vertegenwoordiger van het kind horen daar bij te zijn. In bijna alle gevallen is dat één of beide ouders.