Kan ik vergoeding vragen bij wehkamp of ea?

Ik heb een paar dagen terug Battlefield 3 gekocht. Dit ging een paar dagen goed, maar op dinsdagavond begon Battlefield herhaaldelijk vast te lopen. Ik moest steeds mijn computer opnieuw opstarten. Dit is een wel bekend probleem. Een aantal geadviseerde dingen gedaan, steeds zonder resultaat. Ik ging slapen, vanmorgen deed hij het weer, maar vanmiddag ging het fout. Weer een aantal pogingen gedaan het goed te maken. Weer geprobeerd het spel op te starten, maar het lukte niet. Beter gezegd, de laatste keer dat ik het probeerde kon ik de computer ook niet meer opstarten. Startup Repair is nou bezig maar zonder resultaat. Stel dat mijn computer kapot is. Kan ik dan ergens vergoeding vragen?

Aantal feiten:
Gekocht bij wehkamp.
Voldoe aan de minimale systeemeisen.
Niks voelde extreem warm toen ik de computer open maakte om te kijken of er iets oververhit was.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik betwijfel het, aangezien het ook wel mogelijk is dat je computer om een ander reden zo reageert...

Het beste antwoord

nee dat gaat niet op
je kunt alleen op het forum van de fabrikant van de game (niet van pc)
wellicht tips en trucks vinden en wellicht komt er nog meerdere patches uit als het een bekend probleem blijkt te zijn
en hoever kom je boven de minimale syseem eisen uit ?
ander zou je onder setting van het spel de videoeisen iets naar beneden zetten dus niet alles op de hoogste setting
of extra hardware komen op wat meer power te hebben
de minimale eisen zijn meestal als snel te minimaal

en natuurlijk speelt alles wat je op je pc hebt ook een rol je systeem bijstellen met minder geheugen taken kan al helpen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja mijn videokaart is minimaal. De rest is er wel iets boven, speelde vloeiend (wel op de laagste settings). Voor de rest valt te computer niet meer op te starten.
Maar stel dat mijn computer overbelast is geraakt. Dan zijn de minimale systeemeisen toch fout?
Bedankt voor je snelle antwoord!

Andere antwoorden (1)

Ik acht je kansen heel klein maar in theorie is het mogelijk om Wehkamp aansprakelijk te stellen.

Zij hebben jou immers een ondeugdelijk product verkocht. Hierdoor heb jij schade opgelopen.

Als je onomstotelijk kan bewijzen dat je computer kapot is gegaan door het spel en niet door iets anders dan kan je een civiele procedure opstarten.

Hiervoor moet je wel diep in de portemonnee tasten want dan krijg je te maken met proceskosten en kosten voor je advocaat.

Er zijn twee obstakels waar je waarschijnlijk op stuk loopt.
1 - je kan niet bewijzen dat het aan het spel ligt. Tenzij je een duur expertise bureau inschakelt die dit misschien kan aantonen.
2 - Wehkamp moet wel op de hoogte zijn (of had dit kunnen zijn) dat het spel ondeugdelijk was. Anders kan je nog niets.

En als je dat allemaal tegen elkaar afweegt denk ik dat het de moeite niet waard is. Maar die afweging moet je eigenlijk zelf maken.