ik heb iets aangetekent besteld en het is buiten neergelegd geld terug vragen?

ik heb iets besteld 400 euro en vervolgens ben ik er niet als de bezorger de volgende dag langs komt en hij legt het naast mijn deur neer.

kan ik nu post nl bellen dat mijn pakketje er nog neit is
krijg ik nu mijn geld terug?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoop ik voor je, je kan het altijd proberen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het goed begrijp heb je het pakketje wel ontvangen maar er niet voor getekend?
Dan zou je kunnen verklaren het pakketje niet ontvangen te hebben en zou je dus ook niet hoeven te betalen.
Maar dan maak je je wel schuldig aan fraude en diefstal.
Gestolen goed gedijt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je dan of het naast je deur heeft gelegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad Annigje, zou ik wel heel erg vinden....de post beschuldigen het pakje niet te hebben gebracht en dan ook nog geld terug vragen voor iets dat je wel hebt. Over criminele activiteiten gesproken, bah wat zou ik me in zo'n geval rot voelen achteraf.

Antwoorden (3)

Dat je het aangetekend besteld zou hebben, wil nog niet zeggen dat het aangetekend naar jou is verzonden.

De bezorger zal een aangetekend verzonden pakje niet naast je deur neerleggen. Als dat wel zo is dan zal hij worden ontslagen. Wil jij dat?

Je denkt dat er een fout gemaakt is en daarvan wil je profiteren? Vraag eens na of het is verzonden en je veronderstelling juist is dat het aangetekend is verzonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand (de Postbode in dit geval) het paketje langs de deur neergelegd heeft, is het TERECHT, dat hij/zij wordt ontslagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat mag je niet vast stellen dat de postbezorger een fout heeft gemaakt, toch? kan elder ook gedaan zijn, eerst navragen en onderzoeken en dan pas doen!
daarbij maakt iedereen fouten.... Alleen moet je nog bekijken hoe je de kosten weer terug krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad terecht als iemand in dat geval zou worden ontslagen. ik heb ook heel veel pakjes ellende gehad sinds de nieuwe postbezorgers. belangrijke post ga ik daardoor ook zelf vervoeren, jammer voor het milieu en de files.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel een pakje van 400 euro.....en als ontvanger zul je weer moeten bewijzen als je het niet gehad hebt. Ik zou ook boos worden als er zo onzorgvuldig met mijn pakketje omgegaan zou worden. Maar gelukkig heeft vraagsteller hem toch en dus geen recht om geld terug te vragen maar een klacht over de postbode is terecht, hij had het ook bij buren kunnen afgeven.
Aangetekende post wordt altijd aangeboden aan de deur en zal niet worden afgegeven bv bij de buurman/vrouw.
Het is aan jou gericht en jij zal dan ook moeten aftekenen.
Als je niet thuis bent wordt het de volgende dag opnieuw aangeboden en als je weer niet thuis bent zal er een briefje bij je in de bus worden gedaan en dan heb je 2 weken de tijd om het op het vermelde punt af te halen. Doe je dat niet dan gaat het pakje weer terug naar de afzender.
Bronnen:
12 jaar geleden
Het enige recht wat jij hebt is het postkantoor of TNT bellen met de klacht over je pakketje dat het een waarde van 400 euro had maar gewoon naast je deur is neergezet zodat iedereen het kon meenemen. Om nu meteen geld terug te vragen bij dat bedrijf waar je pakketje vandaan komt omdat een medewerker van TNT een fout maakt is niet terecht.....zou ik dus ook niet doen, want bewijs dat hij verzonden is hebben hun wel, dat jij het niet gekregen hebt heb jij niet, weinig kans dus.