Is het strafbaar of iedereen op te roepen tot een bankrun op bijvoorbeeld de ING?

Toegevoegd na 29 seconden:
*of=om

12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je plannen in die richting?
Drepolli
12 jaar geleden
Ze maken zichzelf wel kapot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we zullen zien....

Antwoorden (2)

Ja

Sedert het faillissement van de DSB is het verboden om aan te zetten tot, en oproepen tot een bankrun.

Een bankrun is niet alleen funest voor die bank maar ook voor de gehele economie van een land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Misschien een bron, want ik zag dat ze het in wouden voeren, maar ik zag niet dat het ingevoerd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wouden ?
Drepolli
12 jaar geleden
Wouden en wilden mogen allebei volgens de Nederlandse taal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wouden zijn grote bossen.
Drepolli
12 jaar geleden
Bekijk de taalboeken maar eerst voordat je commentaar levert. Al was het fout dan weet je wel wat ik bedoel. Jammer is dit weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is idd lastig lezen Drepolli en voor mij was het ook niet duidelijk in eerste instantie. vervolgens roep je dat een ander taalboeken moet gaan bekijken dus als je geen kritiek kan hebben moet je het ook niet op een ander leveren. zie overigens dat je weer jarig bent geweest? waar blijft de tijd he?
Drepolli
12 jaar geleden
Heb jij niks beters te doen?
Allereerst je gevraagde bron:
http://www.spaarbaak.nl/OVH_Oproep_tot_bank_run_strafbaar.txt
Er wordt aan gewerkt, maar voor zover ik weet is de wet nog niet gewijzigd. (wetswijzigingen duren nu eenmaal lang)
Maar...het mag dan misschien strafbaar zijn / worden, maar tussen de regels door zijn er -direct of indirect- genoeg middelen om twijfel te zaaien en klanten aan te zetten tot een run (netje) op de banken.
In feite zijn er al veranderingen gaande voor 'spaarders' die méérdere tonnen op een bankrekening(en) hebben staan en dit over meerdere banken spreiden om zodoende in aanmerking te blijven komen voor staatsgarantie.