Wie mag mij verplichten een restaurant te verlaten? Een simpele kelner, een leidinggevende die daar rondloopt of alleen de eigenaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zelfs een 'simpele'kelner
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heb jij met restaurants?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel er ook eens bij wat je er uitgespookt hebt!
amigo
12 jaar geleden
loop je er dan bij zoals je naam suggereert?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@naaktloper, waarom stap je niet in je blootje een restaurant binnen? Dan ken je meteen het antwoord op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie weet is de "simpele"kelner de eigenaar.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan... Er moet in ieder geval wel overlegd worden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom staat deze vraag in rubriek "Computers en Internet" ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs ik als bezoeker mag mijn man verzoeken het restaurant te verlaten als ik dringend een gesprek onder 4 ogen wil hebben omdat ik hem met een andere vrouw heb betrapt :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Openbare ruimteUit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Een straat Openbare ruimte of publieke ruimte is de ruimte die voor iedereen toegankelijk is. Het is een fysieke plaats waar een groot deel van het publieke leven zich afspeelt. De meeste openbare ruimtes bevinden zich in de open lucht, maar ook vrij toegankelijke overheidsgebouwen en publieke instellingen kunnen tot de openbare ruimte worden gerekend. wikipedia.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een restaurant is geen openbare ruimte ; je bent te gast bij de eigenaar, die het pand beheert. Er gelden dus ook altijd huisregels, en als je die overtreedt mag je door de eigenaar en iedereen die namens hem optreedt (dus desnoods de afwashulp) je er uit gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja de vraag die iedereen al stelt: Wat heb je gedaan dat je eruit wordt gezet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat de vraagsteller hier niet zo trots op is en zich daarom zo stil houdt. heb zelf ook wat mensen verwijderd toen in nog in de horeca werkte. (van mensen die agressief waren, een snuif namen van hun autosleutel!, klanten lastig vielen of gewoon te luidruchtig/provocerend waren, jongelui die in een hotel/restaurant om 9 uur 's ochtends bier bestelden terwijl we niet tapten voor 12 uur en moeilijk deden) zowel het cafe wat ik zelf draaide als de gelegenheden waar ik werkte was het een ongesproken regel: persoonneel helpt elkaar altijd, en de leidinggevende kiest ALTIJD de kant zal blijken of het terecht is of niet, maar
personeel met de juiste diploma's weten wanneer/wie/hoe je iemand moet verwijderen en doen dit niet omdat ze een slechte dag hebben en de klant zich normaal gedraagt. denk dat de vraagsteller zich hier een beetje in vergist. haha zou had ik ook iemand die vroeg naar 'de baas' want was het er niet mee eens: uhm, die staat voor je en heeft je zojuist verteld dat je niet meer welkom bent.
(bijdehandjes die gelijk willen hebben maar niet kunnen accepteren dat ze vanwege ONgewenst gedrag eruit gezet worden, soms hebben ze letterlijk en figuurlijk een vriendelijk zetje nodig richting exit om vervolgens te kunnen klagen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eucalypje, Fijn he die horeca? ;-)

Antwoorden (9)

Normaal de eigenaar. Maar als die er niet is is het de leidinggevende. Die zijn er altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien uw houding of gedrag ontoelaatbaar is mag elke werknemer van een horecagelegenheid u de deur wijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, officieel mag dat niet. Dit is de functie van leidinggevenden. Bijvoorbeeld een vakkenvuller mag ook niemand de deur toewijzen, daar zijn de leidinggevenden voor. En de vakkenvuller is te vergelijken met een kelner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de vraag staat "verplichten". Een kelner mag/kan een klant wel verzoeken het pand te verlaten (als daar zwaarwegende redenen voor zijn), maar als klant aan dat verzoek geen gevolg geeft, kan hij verder niets verplichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Openbare ruimteUit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Een straat Openbare ruimte of publieke ruimte is de ruimte die voor iedereen toegankelijk is. Het is een fysieke plaats waar een groot deel van het publieke leven zich afspeelt. De meeste openbare ruimtes bevinden zich in de open lucht, maar ook vrij toegankelijke overheidsgebouwen en publieke instellingen kunnen tot de openbare ruimte worden gerekend. wikipedia.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een restaurant is geen openbare ruimte, dus deze reactie is hier van geen enkele waarde.
Een restaurant is een openbare gelegenheid.
Het moet wel erg zwaarwegend zijn wil iemand jou daar laten verwijderen.
Dus dit gaat erg ver.
En als dit werkelijk zo is dan mag zelfs een kelner jou laten verwijderen indien jij de gasten beledigd of bedreigd of stennis maakt.
Dit voor de veiligheid van de andere gasten te garanderen.
Andere optie is politie erbij.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat mag een kelner niet, die heeft die bevoegdheid niet. De kelner mag de persoon wel attenderen, maar moet er een leidinggevende bij halen als het uit de hand gaat lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor j5m
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een restaurant is GEEN openbare ruimte ; je bent te GAST bij de eigenaar, die het pand beheert en er de regels bepaalt.
Een simpele kelner je bent nog al denigrerend. Maar als je gedrag daar toe aanleiding geeft ja dan mag hij dat.
ronron1212
12 jaar geleden
Elke personeelslid mag jou verwijderen als daar aanleiding toe is, zelfs de afwashulp. De personeelsleden zullen later wel verantwoording afleggen aan de chefs of directie. Een restaurant is geen openbare aangelegenheid net zoals een supermarkt oid. en heb je je gewoon aan de huisregels te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elke medewerker mag dit doen.

een openbare gelegenheid heeft namelijk huisregels. deze moeten duidelijk zichbaar zijn. heb je het even niet gezien mag jij hierop gewezen worden, maar als je naam een hobby van je beschrijft mag je per direct uit het restaurant gezet worden.

meegebrachten etenswaren en drinkwaren mag je niet nuttigen in een restaurant, en eigen vleeswaren mag je niet tonen in een restaurant.

sterker nog, iemand mag jou vorderen. dat is 3 keer vragen of je de gelegenheid wil verlaten. doe je dat niet dan kan je verwijderd worden.

ben je verwijderd en kom je met dezelfde vaart weer terug pleeg je zelf huisvrede breuk.

het is ook mogelijk om je de toegang te ontzeggen.

kortom, jij kan een kelner simpel vinden, als jij je niet weet te gedragen trek je gewoon aan het kortste eind.

als het goed is heeft de simpele kelner een diploma #sociale hygiene#, en dit is toch zo vreselijk prettig!! hij/zij weet namelijk exact wat wel en niet mag.

meer info hierover via de link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje voor je antwoord en LOL voor het tonen van je eigen vleeswaren :-D
Het hangt er helemaal vanaf wat je gedaan hebt, wil iemand ertoe over gaan om je te vragen het restaurant te verlaten. Over het algemeen gaan restaurants heel ver voordat ze iemand eruit gooien dus wellicht verdient het aanbeveling eens kritisch naar je eigen gedrag te kijken en te bedenken wat je de volgende keer anders kunt doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste persoon in een restaurant die de klachten van gasten aanhoort over jou is de kelner. Deze kan jou aanspreken op je gedrag. Mocht je dan niet van plan zijn je te gaan gedragen kan hij de manager erbij halen of de eigenaar die jou kan verzoeken het restaurbnt te verlaten. Mocht je dan blijven weigeren kan deze de politie bellen die het recht heeft jou in de boeien te slaan en mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eigenaar van het pand beslist wie van zijn personeel klanten de deur mag wijzen.