als een vrouw je slaat in amerika, heb je dan het recht terug te slaan? of ben je altijd strafbaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Antwoorden (4)

Je mag alleen iemand slaan als zelfverdediging verder niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Individuele vrijheid geeft een individu het recht om zichzelf, zijn of haar gezin of geliefden en zijn of haar eigendom te kunnen verdedigen tegen iemand die hier inbreuk op wil maken. Niemand hoeft lijdzaam toe te zien hoe hij of zij wordt bestolen of aangevallen wordt.
Het gaat dus om de bedoeling waarom een vrouw slaat. Als het in een reflex gebeurt, omdat iemand een vervelende opmerking heeft gemaakt en het blijft bij deze reflex, dan hoeft die iemand zich zelf niet te verdedigen en dan zou terugslaan strafbaar kunnen zijn. Mocht die iemand ook in een reflex hebben gehandeld dan wordt het weer anders. Alleen een rechter kan in zo'n geval een oordeel vellen, afhankelijk van de gebeurtenissen.
Slaan uit zelfverdediging is in principe in Amerika niet strafbaar.
Je bent dus niet ALTIJD (onder alle omstandigheden) strafbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op mishandeling staat altijd een straf, of je nu je man, vrouw of kinderen mishandeld.
Het is aan de rechter om de straf te bepalen, en die zal onderzoeken hoe ernstig de mishandeling is. En dat is niet alleen in Amerika, maar gelukkig ook in nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
recht heb je nooit om te slaan.

zij sloeg mij eerst, is dus geen zelfverdediging.

hier zegt de wet:
Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.

dus als het niet anders kan in een bepaalde situatie: dan MAG je terugslaan, als afweren niet voldoende is.

ben je nu amerikaan en zijn er vaker meldingen geweest wat de lossen handjes van een vrouw betreft, dan zal dit niet in haar voordeel werken uiteraard.

het is dus buiten de wet om, ook afhankelijk van de situatie.