wat verandert er in het nieuwe bouwbesluit van 2012 tov bouwbesluit 2003?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Veranderingen in het nieuwe Bouwbesluit

De grootste verandering in het nieuwe Bouwbesluit is dat er nu één set technische voorschriften komt voor het slopen, (ver)bouwen en gebruiken van gebouwen en andere bouwwerken, zoals bruggen en tunnels. Daarbij zijn er nieuwe en aangepaste eisen, zoals op het gebied van brandveiligheid, natuurlijke ventilatie en het geven van een nieuwe bestemming aan leegstaande kantoorgebouwen. Voor dit laatste punt geldt dat de noodzakelijke ontheffing van de gemeente komt te vervallen om de herbestemming te vergemakkelijken. Hier komen landelijke voorschriften voor in de plaats.

Zie de bron. Hier kun je ook doorklikken naar een hoop andere informatie over het nieuwe bouwbesluit