Kan een rechter een abortus niet laten plaatsvinden, bijvoorbeeld omdat de vrouw die dit besluit geestelijke instabiel is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Na besluit een komma, dit om verkeerde intepreatie te voorkomen ;)

Kan een rechter een abortus niet laat plaatsvinden, bijvoorbeeld omdat de vrouw die dit besluit, geestelijk instabiel is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee dat kan gelukkig niet op basis van de grondwet.

Iedereen heeft het recht om over zijn of haar eigen lichaam te beschikken. Dus ook mensen die geestelijk even de weg kwijt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de vrouw het kind niet wilt is het haar recht om het weg te laten halen!! Eindstand is zij er verantwoordelijk voor en je kan iemand niet dwingen voor een kind te zorgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop het niet! Vrouwen zijn nog altijd "baas in eigen buik"

Zo'n besluit wordt door de vrouw genomen. Je krijgt daarbij gesprekken met een arts en verpleegkundige.
En wie bepaald dat ze geestelijk instabiel is? de vader? of is dat door een arts geconstateerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het zo'n ernstige stoornis is, is het sowieso niet verstandig om nu al een kindje te krijgen. Lijkt me beter te wachten tot een en ander weer onder controle te hebben.