Is het verboden om voor de deur van een school te roken, terwijl mensen in en uit lopen?

Dit staat in de tabakswet:

Artikel 10

1.Voor de instellingen, diensten en bedrijven die door de Staat en de openbare lichamen worden beheerd, worden door het bevoegde orgaan zodanige maatregelen getroffen, dat van de daardoor geboden voorzieningen gebruik kan worden gemaakt en de werkzaamheden daarin kunnen worden verricht zonder daarbij hinder of overlast van roken te ondervinden.
2.Tot de maatregelen, bedoeld in het eerste lid, behoort in ieder geval het instellen, aanduiden en handhaven van een rookverbod in ruimten, behorende tot bij algemene maatregel van bestuur, aangewezen categorieën. Op het verbod kunnen, overeenkomstig bij de algemene maatregel van bestuur gestelde regelen, beperkingen worden aangebracht.

Geld dit dan ook bijvoorbeeld bij de ingang van een school, waar een kluit jongeren aan het roken zijn en dat je dus door een rookwolk heen moet lopen? En ook dat als er een groep jongeren roken in een hoekje en er is overlast in een lokaal 4 meter boven het groepje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

in principe is het verboden te roken in openbare ruimtes.
maar de school zelf kan bepalen of het geaccepteerd word om te roken in, en rondom de school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk het niet bij den Bosch centraal staat een rookpaal tegen de roltrap aan waar iedereen mee naar boven moet.
Ga er vanuit dat de ns de regels kent.