ik heb gestolen in het buitenland en ben aangehouden, moest een boete van 150 euro betalen krijg ik hierover post thuis?

Het gestolen goed was onder de 100 euro waard en ik moest mijn adres gegevens laten noteren. volgens de politie werd dit alleen naar het bureau van justitie gestuurd en voor de rest was het niet duidelijk. en krijg ik hier ook een strafblad bij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ongelijk stom en onbeschoft! Ga lekker werken ervoor en KOOP het!

Antwoorden (3)

Heb je contant betaald? Misschien ben je 'opgelicht' en hebben ze niks aan justitie doorgegeven. Hangt af van in welk land ook natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik heb via pin betaald aan de politie zelf. we zijn niet opgelicht want er was duidelijk politie bij en heb toegegeven dat ik het had gestolen. waarvan ik nu ontzettend spijt heb. duitsland is het land. ik was benieuwd of ik daarover post zou thuis krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit een boete direct betalen in het buitenland...laat je gegevens noteren, ga desnoods mee naar het bureau, maar wacht tot je boete thuis wordt opgestuurd. De politie ligt je regelmatig op met een extra zakcentje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*licht
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
@ je wil zeggen dat de politie in Duitsland corrupt is? Bovendien heeft de vragensteller met zijn pin betaald. Lekkere stemmingsmakerij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Opgelicht of niet, vraagsteller vraagt door haar handelswijze op een dergelijke behandeling.
Hangt van het land af. Zuid-Europese landen gaan hier anders mee om dan West-Europese landen. Maar de politie is altijd verplicht je iets van een betalingsbewijs te geven als je iets moet betalen. Ws krijg je hier geen strafblad voor, is ook geen strafproces geweest enz. Lijkt erop dat ze het meer als overtreding hebben opgevat dan als misdrijf. In dat geval krijg je geen strafblad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diefstal is in Duitsland een misdrijf. Als u zich hieraan schuldig maakt, dan levert u dit een Duits strafblad op.

Een diefstal kan, net als in Nederland, bij first offenders worden afgedaan met een politietransactie. Voor dergelijke transacties zijn standaard bedragen vastgesteld.

Op dit moment kan men in Nederland het Duitse strafblad nog niet inzien. Heeft dus ook nog geen invloed bij bijvoorbeeld de aanvraag Verklaring Omtrent Gedrag in Nederland ( VOG).

Vanaf 2012 komt er wel een Europees strafregister, maar dat kan alleen worden gebruikt voor het opvragen van het strafblad van verdachten en niet
voor het screenen van mensen die een VOG aanvragen.

In dit Europese systeem, ECRIS geheten, kunnen alle 27 EU-lidstaten met behulp van een elektronisch zoeksysteem onderling strafbladen uitwisselen.
AlphaLimaSierra