Kunnen ze met terugwerkende kracht alsnog geld eisen voor een ID kaart die je hebt laten maken in de periode dat het nog gratis was?

Toegevoegd na 10 minuten:
In de periode dat het gratis was kreeg je namelijk wel met terugwerkende kracht het geld terug voor een bepaalde tijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had ja..
Dus iedereen moet geloof ik alsnog betalen.

Het beste antwoord

Nee dat kan niet, de uitspraak was van een rechter, die oordeelde dat de ID kaart gratis moest zijn omdat het in de wet stond, de wet is nu aangepast en vanaf dat moment moet er weer betaald worden, anders zou het zoiets kunnen zijn dat je een bekeuring krijgt omdat je op de fietspad rijd met je scooter omdat het jaren geleden verplicht was en nu niet meer mag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Echt waar, vroeger was je als brommer rijden verplicht op het fietspad, scooters waren niet toegestaan in nederland omdat een brommer omschreven stond als fiets met hulpmotor, je moest kunnen fietsen met een brommer en met scooter kon dat niet. op het moment dat die regel afgeschaft werd kwam de scooter massaal in nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee er lag een uitspraak van de Hoge Raad en de noodwet gaat pas nu in.