Waar vind ik een goede famierechtadvocaat die betaalbaar is?

Mijn alcoholische ex wil een omgangsregeling met ons kind. Heb dus dringend een goede advocaat nodig, maar heb weinig geld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel natuurlijk 'familierecht advocaat'.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

als je weinig vermogen hebt, heb je recht op gesubsidieerde rechtsbijstand, dan betaal je ongeveer 100 euro en de griffiekosten, zoek dus naar een advocaat die gespecialiseerd is in familierecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dag Crea, bedankt voor je reactie! Ik heb echter geen recht op gesubsidieerde bijstand omdat ik een inkomen heb dat bijna 2 keer modaal is. Ik heb schulden en zit in de schuldhulpverlening waardoor ik geen nieuwe betalingsverplichting aan kan gaan. Pas als er sprake is van schuldsanering kan ik evt. toevoeging of een pro deo advocaat krijgen. En ik zit niet in de schuldsanering. Dus ik weet niet zo goed wat te doen nu....
Advocaten zij NOOIT betaalbaar!; hun tarieven zijn schandalig hoog! Als je een laag of geen inkomen hebt moet je naar het juridisch loket van je gemeente gaan voor advies. In onze stad zijn Sociale Raadslieden (samen op één adres). Bij laag/geen inkomen wordt je dan een advocaat toegewezen die jou pro deo, dus gratis, gaat helpen. Of tegen een geringe bijdrage. Dit hangt af van je inkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt bij elke advocaten kantoor aankloppen in geval van omgangsrecht, als een scheiding al achter de rug was. Je geeft aan dat je een laag inkomen hebt en zij regelen een advocaat van onvermogen, zo heet dat tegenwoordig. Je betaalt dan wel een eigen bijdrage. een paar jaar geleden was dat zo'n 100 euro. Deze advocaat zat in Enschede. Ik weet jouw woonplaats niet, maar bel gewoon wat advocatenkantoren en leg hen deze vraag voor. Zij helpen je verder.

Ook de sociaal raadslieden kunnen je verwijxen, maar waarschijnlijk gaan zij jou hetzelfde vertellen...

Omgangsrecht heeft je ex altijd. Wellicht kun je regelen dat het onder toezicht is. Het AMK ( Algemeen meldpunt kindermishandeling) en tevens bureau jeugdzorg zullen door de rechter worden ingeschakeld om onderzoek te doen.

In geval van nood kan het zijn dat je ene gezinsvoogd krijgt toegewezen. Zodra AMK vermoed dat er verwaarlozing is al of kinderne bedreigd worden in hun ontwikkeling dan kun je zo'n gezinsvoogd krijgen toegewezen, want de vader zal het er niet bij laten zitten. Dat kan goed zijn, maar kan ook dingen teweeg brengen waar je missschien niet zo blij mee bent.

Krijg je een gezinsvoogd toegewezen, dan zullen jullie beiden moeten gehoorzamen aan wat zij beslist. Duit is wat er kan gebeuren.

veel sterkte en succes!!!